SISVA: DESENVOLUPAMENT VIRTUAL D’UN SUPORT VITAL AVANÇAT

Donar resposta a una necessitat real. Esta afirmació resumix el projecte entre Instituts públics que s’està desenvolupant per a crear un sistema d’immersió virtual aplicat per a situacions d’emergències sanitàries i millorar les competències professionals que treballen els professionals en el seu camp.

Els centres participants IES Leonardo da Vinci (Alacant), IES María Enríquez (Gandia), IES Henri Matisse (Paterna) i l’IES Paco Ruiz (Bigastro) coordinats des del CIDA (Centre d’Innovació Avançat) estan en ple desenvolupament d’un projecte de realitat virtual aplicat i que recrea una ambulància. Va dirigit a alumnat de diversos sectors dels centres esmentats, que podrà ser extensiu a futurs professionals en l’àmbit sanitari amb una experiència el més realista possible.

Són els alumnes qui s’encarreguen de datar i implementar els elements necessaris per a la creació d’una App que servisca de simulador per a les Famílies de Sanitat, Seguretat i emergències i també per a Servicis Socioculturals i a la Comunitat. Amb l’ús de les ulleres de realitat virtual (Pico 4) en un entorn 3D, se simula l’estada en una ambulància on l’usuari podrà moure’s en l’entorn, interactuar amb els elements que formen part d’este sistema d’emergència i conéixer les funcions i característiques de cada element, mitjançant descripcions, fotos reals i vídeos instructius.

Tot este projecte naix de la proposta per part del CIDA de coordinar iniciatives innovadores en l’àmbit de l’FP. Un projecte de grans dimensions que es dirigéix a la família sanitària, Imatge i Sò i Informática, inclou l’empresa Grupo ASV, líder en el sector del transport sanitari.

Treballant de manera col·laborativa , com estan fent els estudiants, experimenten i adquirixen competències digitals i com que obtindran un producte final real i de gran importància o caràcter professional, podran aplicar l’emprenedoria entre moltes altres habilitats.