AULES ACTIVES PER A UNA SANITAT 4.0: ACOSTANT LA SANITAT A LES AULES ACTIVES I INNOVADORES

La col·laboració i la coordinació entre centres que impartixen diferents cicles formatius de la Família de Sanitat ha permés l’aplicació de la innovació en un projecte concret com este, AULES ACTIVES PER A UNA SANITAT 4.0. El Centre de Excelència CIPFP Ausias March de València coordina els centres IES Tirant lo Blanc de Gandia i CIPFP La Laboral (abans IES Jorge Joan) de Sagunt.

D’una banda, s’ha creat un dossier digital amb un important nombre de casos clínics que servixen com a repositori per a tots els centres de la mateixa Família i que, a partir d’estes referències, poden valdre com exemples i ser tractades des de diferents àmbits i des de diferents cicles formatius.

D’altra banda, este projecte ha permés fomentar, entre l’alumnat dels centres participants, la investigació i la millora de la competència digital tant dels docents com de l’alumnat, d’una manera col·laborativa a partir de plantejaments reals per a quan este alumnat s’integre al món laboral.

Per a afavorir l’acostament entre empreses i centres educatius les entitats i empreses que han participat activament han sigut Orliman i Lacomba ortopèdia els qui,no sols els assessoren, sinó que també els plantegen casos reals que els acosten a les seues necessitats més immediates. A més ajuden al fet que l’alumnat assimile les soft skills, tan necessàries en l’entorn social i sanitari en el qual s’integraran.

Entre les tecnologies innovadores que s’han inclòs i treballat a les aules estan les realitat virtual i la realitat augmentada amb la qual han creat avatars humans a millançant de la generació d’imatges amb IA i per a això, han utilitzat els recursos que tenen els respectius centres a les seues aules tecnològiques.

El projecte ha donat lloc al fet que els centres participants es plantegen la continuïtat del treball basat en reptes, incorporant més empreses tecnològiques, també aplicant les apps més noves, incloent cicles de la família d’Informàtica; tot això, els permetrà continuar difonent accions com estes que milloren la qualitat educativa i la innovació al més alt nivell.