ARRANCA LA INNOVACIÓ AL SECTOR TURISTIC DE LA COMUNITAT VALENCIANA

Des del CIDA volem agrair a Districte Turisme, així com a l’empresa Lookish, l’oportunitat donada a CIDA i a l’IES Tirant lo Blanc d’Elx de mostrar el Projecte d’Investigació Aplicada per a la Formació Professional de la DGFP i ERE (PIAFP), dependent de la Conselleria d’Educació dins la Jornada “Travel Tech Day”; el turisme del futur.

Aquest esdeveniment es va celebrar a Districte Digital i el seu objectiu va ser presentar les tendències sobre tecnologia aplicada al sector turístic, conéixer els reptes i les solucions innovadores d’algunes empreses, per a continuar afrontant la transformació digital del sector, i aconseguir un turisme més intel·ligent, digital, sostenible i accessible.

Entre les empreses participants van obrir l’acte Barrabés.biz, com a part de l’equip de Districte Turisme parlant d’esta iniciativa impulsada per Districte Digital. Juan Castro de ADESTIC, Clúster d’Empreses Innovadores per al Turisme de la Comunitat Valenciana, va posar l’accent en la necessitat d’atraure perfils tecnològics a aquest sector.

Diverses empreses com Optimizadata, Eventcase, la botiga d’Intel·ligència Turística, Starstartup, Vanyou, Staxe i Lookish, van donar a conéixer les seues solucions tecnològiques i aquesta última va presentar la seua plataforma Lookish Travel Guide VR360 DTI. Després de finalitzar la seua exposició, Antonio Simón director de Màrqueting, va donar la paraula a Gloria Ferrandis, professora de l’IES Tirant lo Blanc, Centre d’Excel·lència de Turisme de la Comunitat Valenciana, amb qui participa en el PIAFP que s’està coordinant des d’aquest centre educatiu.

El Projecte “Metadestino CV. La teua xarxa de destins virtuals”, que es troba actualment en fase de desenvolupament, té com a objectiu crear una xarxa de destins virtuals accessibles i sostenibles, perquè els visitants puguen conéixer i experimentar els atractius propis dels destins en qüestió. L’IES Tirant lo Blanc coordina aquest interessant projecte intercentres amb sis instituts d’FP, situats a les tres províncies de la nostra Comunitat: el CIPFP Mislata, el CIPFP Costa Azahar del Grau de Castelló, l’IES Macià Abela de Crevillent, l’IES Luis García Berlanga de Sant Joan d’Alacant, l’IES 8 de març i l’IES José Cavanilles, estos dos últims situats a Alacant. Aquests centres participen amb cinc Famílies Professionals diferents que es complementen entre si, trobant-se a més de Turisme, Activitats físiques i esportives, Imatge i So, Informàtica i Comunicacions, i Electricitat i Electrònica, la qual cosa aporta una experiència única a l’alumnat, integrant-lo al teixit productiu.

Aquest projecte, com els altres 20 PIAFP’s que s’estan duent a terme a la Comunitat Valenciana, amb una àmplia participació de les 26 famílies professionals, són una oportunitat molt interessant, no sols per a l’alumnat, sinó per a les empreses i institucions relacionats amb els diferents sectors productius, que podran detectar el talent que existeix a la Formació Professional.

Des del CIDA, estem fent costat als instituts d’FP contribuint a ampliar la Xarxa de centres digitals de la Comunitat Valenciana potenciant, difonent i col·laborant amb aquests en la innovació i la digitalització.

Presentació del projecte
Centres implicats al PIAFP “Metadestino CV. La teua xarxa de destins virtuals”