El CEIP Teixereta guanya el premi als VALORS FIRST en la UA

L’equip d’alumnes de sisé de primària representant del CEIP Teixereta va guanyar el passat 11 de febrer de 2023 el Premi Universitat d’Alacant als Valors FIRST LEGO League entregat per Salvador Ivorra, vicerector de Infraestructures, Sostenibilitat i Seguretat Laboral.

El CEIP Teixereta es va presentar per primera vegada a aquest esdeveniment que promou el pensament computacional i la robòtica per els mes menuts. Per una part es van presentar dos grups representants de quart de primària amb la categoria Explore i finalment un altre grup amb els alumnes representants de sisé de primària en la categoria Challenge. Cal mencionar que aquesta categoria es de 11 a 16 anys, per la qual cosa varem ser juntament amb el CEIP Grabriel Miró d’Alacant els unics representants de primària, la resta era majoritàriament instituts.

Aquest any la temàtica de l’esdeveniment era l’energia on els alumnes tenien que preparar un projecte d’innovació referent a aquesta temàtica. Els nostres alumnes, després d’estudiar el funcionament de moltes de les energies, decidiren realitzar aquest projecte per a millorar l’escola i proposar l’utilització de l’energia solar. Per això varem estudiar les factures d’electricitat del centre i varem visitar l’empresa SITEC d’Ibi que ens va ajudar a calcular l’estalvi econòmic i energètic. Finalment varen preparar una exposició utilitzant la ferramenta CANVA que varen exposar al tribunal de l’esdeveniment. L’alumnat va demostrar que dominava el tema energètic i va mostrar totes les recerques i solucions que varem plantejar. Per a això varen fer l’exposició representat un teatre.

D’altra banda, també tenien que programar un robot per a superar diferents proves referents a l’energia. Els alumnes en aquesta part aprenien a programar un robot fent ús de blocs i desenvolupament el pensament computacional, una de les capacitats mes importants a desenvolupar, ja que molts dels futurs treballs estaran relacionats amb la programació. En aquesta part l’alumnat representat del CEIP Teixereta va fer un treball extraordinari i varem quedar finalment cinques de la classificació general d’un total de tretze participants. Cal tenir en compte que la resta d’equips exceptuant del CEIP Gabriel Miró eren alumnes de secundaria i els nostres van quedar per davant de molts alumnes de la ESO.

Els alumnes de quart de primària varen fer una exposició de les diferents energies i tenien que després explicar les energies que representaven en la maqueta i el viatge de l’energia des de que es produeix l’energia fins que es consumeix. També varen ser premiats els dos equips de quart de primària amb unes medalles i uns diplomes.

Per últim, tal i com veureu a les fotos els alumnes van portar a l’esdeveniment a la mascota de l’equip “Hantonio” que apareix a totes les fotos i va ser un dels protagonistes dels presentadors de l’esdeveniment. Tant famílies com alumnes s’ho van passar molt bé, va ser una experiència molt enriquidora així que no faltarem als propers esdeveniments de la FIRST LEGO League.

Finalment teniu aquí l’enllaç a la noticia publicada per la Universitat d’Alacant.

Preparant la prova de programació i robòtica a la Universitat d’Alacant