Metodologies a l’Educació Primària

En el nostre centre entenem que el model d’ensenyament-aprenentatge ha de perseguir el desenvolupament integral de l’alumne, potenciant les capacitats i aconseguint un alt grau de les competències clau al final de l’etapa.

L’alumnat ha de ser el protagonista del seu procés de formació, sent conscient dels seus avanços i dificultats.

El paper del professor o professorano és únicament el de transmissor de coneixements, també ha de ser educador, tenint en compte les peculiaritats individuals.

Entenem que cada professora o professor té o aplica el seu propi estil docent, seguint unes línies comunes de centre amb l’objectiu d’aconseguir una formació integral de l’alumnat que propicie la seua integració en la societat, desenvolupant-los un esperit reflexiu i crític, i capaç d’assumir responsabilitats.

Metodològicament, les estratègies d’aprenentatge estan encaminades en l’aprendre a aprendre, desenvolupant un esperit crític fonamentat en la llibertat i la responsabilitat, realitzant projectes d’aula des de les experiències prèvies de l’alumnat.

En el centre es fomenta l’aprenentatge cooperatiu on l’alumnat desenvolupa rols de participació i treballa en equip per a realitzar determinades activitats.

Es potencien estratègies metodològiques que afavorisquen l’aprenentatge de les llengües, amb projectes com la participació en el programa d’auxiliars de conversa natius promogut per Conselleria, en la qual es realitzen classes per a millorar la comprensió i expressió oral en anglès. 

Es realitzen per a l’aprenentatge efectiu de l’expressió oral en valencià, desdoblaments en els quals es realitzen activitats encaminades al domini oral de la llengua.

El centre té un Pla d’Actuació per a la Millora que inclou actuacions metodològiques enfocades a aconseguir l’adquisisió de les competències de l’alumnat. Entre aquestes actuacions es desenvolupen projectes comuns de centre relacionats amb els ODS, el projecte de l’Hort Escolar, el foment lector amb activitats de dinamització de la lectura, racons d’activitat en el primer cicle de primària, patis actius amb diferents zones de joc i assemblees participatives on el propi alumnat exposa les seues opinions i busca solucions democràticament.