Hort escolar

L’hort escolar acosta als xiquets i xiquetes a conscienciar-se pel medi ambient, a valorar la importància que té i a aprendre a cuidar-lo. Posa en valor la sostenibilitat, potencia el treball en equip i aporta un contacte directe amb la terra i amb els aliments quotidians. A més a més, ajuda a conèixer fruites, hortalisses i verdures de primera mà, veure d’on venen i reconèixer quins són propis de cada època de l’any, així com les eines i ferramentes necessàries.

Amb l’hort pretenem fomentar una alimentació sana, el treball en equip i l’esperit investigador.

A més cap senyalar que el nostre centre pertany a la xarxa d’horts escolars de València.

Així doncs, els objectius que pretenem amb el treball de l’hort escolar són els següents:

• Impulsar el contacte i el respecte per la naturalesa, propiciant l’adquisició d’actituds i hàbits encaminats a fomentar l’alimentació sana i responsable.
  • Fomentar el treball col·laboratiu entre el professorat, l’alumnat i la resta de la comunitat educativa i veïnal entorn de l’hort.
  • Posar en valor els beneficis de l’agricultura ecològica i aplicar-los a l’hort escolar i conèixer i valorar la importància de les labors agrícoles.
  • Fomentar la labor educativa i les bones pràctiques que derivades de l’Educació Ambiental i la Sostenibilitat.
  • Contribuir a fer del centre escolar un espai d’aprenentatge, en el qual l’hort s’integre de manera efectiva dins del currículum i permeta l’adquisició de les competències bàsiques sobre la base del treball en l’hort.

Tot encaminat al desenvolupament de l’educació per a la ciutadania global i aterratge dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) en el centre educatiu.

Però, què fem en l'hort dia a dia?

Durant aquest curs continuem amb el manteniment de les nostres jardineres de l’hort.
Els alumnes de tercer cicle principalment són els que s’encarreguen d’escatar i envernissar. Encara que els altres nivells, des de infantil, ajuden de manera puntual.