Protecció de dades personals

Informació i consentiment d’ús de dades personals al centre

Els Centres docents estan legitimats per la Llei orgànica 2/2006 d’Educació (LOE), per al tractament de les dades en l’exercici de la funció educativa. També estan legitimats per al desenvolupament i execució de la relació jurídica que es produeix amb la matriculació de l’alumne en un centre, així com pel consentiment de les persones interessades, o dels seus familiars o tutors si són menors. És per això que amb la signatura del pare, mare o tutor/a a l’imprés de matriculació, s’autoritza al CEIP Ramon Esteve:

• a captar imatges o vídeos en activitats exclusivament educatives organitzades pel Centre, dins o fora del recinte, sense cap altra finalitat i sense poder difondre les mateixes de forma oberta i descontrolada.
  • a utilitzar i tractar les dades personals de l’alumne/a, familiars o tutors en l’àmbit exclusiu administratiu i educatiu sense cap altra finalitat. Aquesta autorització es fa extensible, per encàrrec necessari del Centre o l’Administració, a altres persones, entitats, associacions o serveis amb relació directa amb el Centre, que reben la consideració d’encarregades de tractament de de dades Serveis mèdics, Servei de Menjador o AMPA.

Consentiment de difusió

En el cas de que qualsevol dada personal vaja ha ser difosa pel centre educatiu o altres responsables de la informació, el pare, mare o tutor/a de l’alumne té dret a ser informat de la finalitat de l’activitat, el/els responsable de la mateixa, el/els llocs de difusió i poder autoritzar-la o no. Per això, sols en aquests casos el centre sol·licitarà a les famílies l’autorització per escrit amb signatura dels pares o tutors.

Familiars

Els familiars dels alumnes que poden participar en un ESDEVENIMENT ORGANITZAT PEL CENTRE a les famílies, poden gravar imatges de l’esdeveniment?

Sí, sempre que es tracti d’imatges captades exclusivament per a ús personal i domèstic, ja que en aquest cas aquesta activitat està exclosa de l’aplicació de la normativa de protecció de dades.

Si les imatges captades pels familiars es difonguessin fora de l’àmbit privat, familiar i d’amistat, per exemple mitjançant la seva publicació a internet accessible en obert, els familiars assumirien la responsabilitat per la comunicació de les imatges a tercers que no podrien fer tret que hi haguessin obtingut el consentiment previ dels interessats.

Els familiars dels alumnes poden gravar imatges d’activitats o situacions que NO TENEN CARÀCTER D’ESDEVENIMENT ORGANITZAT PEL CENTRE, dins o fora del centre?

No, sense el consentiment dels familiars dels alumnes o personal implicat a la persona o entitat que pretenga obtindre eixes imatges. Segons la normativa del Reglament General de Protecció de Dades, sols es permet la gravació a les famílies, de les activitats designades estrictament com a esdeveniments oberts dels centres educatius (celebracions, festivals, etc.) i sempre que es tracte d’imatges captades exclusivament per a ús personal i domèstic.

Si a més a més, les imatges captades es difonguessin fora de l’àmbit privat, familiar i d’amistat, per exemple mitjançant la seva publicació a internet accessible en obert, les persones autores assumirien també la responsabilitat per la comunicació de les imatges a tercers que no podrien fer, tret que hi haguessin obtingut el consentiment previ dels interessats.

Per aquest motiu,

EL CEIP RAMON ESTEVE INFORMA A MARES, PARES I FAMILIARS

QUE CONFORME A LES RECOMANACIONS DE L’AGÈNCIA ESPANYOLA DE PROTECCIÓ DE DADES,

– ES PODEN PRENDRE FOTOGRAFIES I VÍDEOS DE LES ACTIVITATS EDUCATIVES DESENVOLUPADES PEL CENTRE AMB CARÀCTER D’ESDEVENIMENT. La resta d’activitats, dins o fora del centre, no es poden enregistrar de cap forma sense el consentiment explicit de les persones implicades.

– LES IMATGES ES REALITZARAN EXCLUSIVAMENT PER AL SEU ÚS PERSONAL I DOMÈSTIC.

– QUEDA PROHIBIDA LA DIFUSIÓ DE LES IMATGES FORA DE L’ÀMBIT PRIVAT, COM BLOGS O XARXES SOCIALS (FACEBOOK, INSTAGRAM, ETC.)

EL CEIP RAMON ESTEVE INFORMA A MARES, PARES I FAMILIARS

QUE CONFORME A LES RECOMANACIONS DE L’AGÈNCIA ESPANYOLA DE PROTECCIÓ DE DADES,

– LES IMATGES ES REALITZARAN EXCLUSIVAMENT PER AL SEU ÚS PERSONAL I DOMÈSTIC.

– EL CENTRE NO ES FA RESPONSABLE DE LA CAPTACIÓ I ÚS DE LES IMATGES AMB FINALITATS PERSONALS I DOMÈSTIQUES, SENT ELS PARES I FAMILIARS ELS ÚNICS RESPONSABLES EN RELACIÓ AMB AQUESTS.