PLV

Disseny del Programa de Llengües Vehiculars del CEIP Ramon Esteve

(Aplicable a partir del curs 2025-2026)

1. En esta etapa, la llengua base determinada per a cada unitat, en el nostre centre el Valencià, té una proporció del 65 % del temps lectiu. Les activitats d’iniciació a la lectoescriptura es fan exclusivament en esta llengua.

2. L’altra llengua cooficial no base (castellà) té una presència del 25 % del temps lectiu.

3. La introducció de l’anglés com a llengua estrangera d’incorporació primerenca es realitza durant un 10 % del temps lectiu.

Les sessions proposades són de 45 minuts i en alguns cursos de 3r a 6é es compensen les llengües a nivell de cicle, sempre tenint en compte aspectes de la normativa com ara:

1. L’adquisició i consolidació de la lectoescriptura es realitza en la llengua base triada pels representants legals de l’alumnat a l’inici de l’escolarització, que té continuïtat des de l’Educació Infantil al primer curs d’esta etapa.

2. En tots els cursos de l’etapa, l’alumnat ha de cursar les àrees lingüístiques de Valencià Llengua i Literatura, Llengua Castellana i Literatura, i Llengua Estrangera, que, en el nostre cas, és l’anglés.

3. Durant tota l’etapa, l’àrea de Matemàtiques i la de Coneixement del Medi Natural, Social i Cultural es cursarà en la llengua base triada pels representants legals de l’alumnat. En el nostre centre, i en tots els cursos, el valencià.

4. En els dos primers cursos de l’Educació Primària, la llengua cooficial queno és la llengua base (en el nostre centre el Castellà) té una presència del 26,67%, acomplint amb el mínim que maraca la normativa del 25 % del total del temps lectiu.

5. Des del tercer curs d’Educació Primària, el nostre Programa de Llengües Vehiculars, garanteix la presència de les dos llengües cooficials com a llengües vehiculars, d’acord amb el model establit en l’annex II de la Llei 1/2024, de 27 de juny, de la Generalitat, per la qual es regula la llibertat educativa, al qual hauran d’ajustar-se els centres docents en la major mesura possible. La llengua base triada per les famílies té la proporció més gran entre les dos llengües cooficials. En el nostre centre i en els quatre cursos, és el valencià amb el 50% del temps lectiu. Al seu torn, el percentatge del temps lectiu vehiculat en les dos llengües cooficials té una diferència que no sobrepassa el 20 % del temps lectiu, tal i com marca la normativa, ja que en el nostre centre i en els quatre cursos, la llengua no base és el castellà amb una presència del 30% del temps lectiu.

6. En tota l’etapa, dediquem el 16,67% en primer i segon i un 20% del temps lectiu a la llengua estrangera, el que queda dins del mínim del 15 % i un màxim del 25 % marcat per la normativa.

7. La proposta de programa de llengües vehiculars s’elabora per a cada curs acadèmic a partir dels recursos personals amb què compte el centre, que determinaran l’elecció de la llengua vehicular de les diferents àrees o matèries no lingüístiques. De moment, el centre disposa dels recursos necessaris per poder aplicar la totalitat dels resultats que es van determinar en la consulta sobre la llengua base i la voluntat dels representants legals de l’alumnat a l’inici de l’escolarització.


Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies