DIA DE L’ARBRE 2024

Celebrem el DIA DE L’ARBRE amb el lema

‘Repoblem el nostre pati’

Hui 31 de gener de 2024 hem celebrat el Dia de l’Arbre. Aquest curs hem volgut celebrar aquest dia amb un lema que recollira el que hem estat fent aquests dies i sobretot el dia de hui: REPOBLEM EL NOSTRE PATI. Hem realitzat un mural, plantat unes llavors de flors que durem a casa i ens hem juntat al patí de la nostra escola per celebrar realitzar una activitat conjunta, infantil i primària.

Els arbres són de gran importància per al nostre planeta Terra, ja que no sols purifiquen l’aire, també purifiquen el nostre cor. Res gran hem d’esperar d’un lloc on no hi ha arbres. Feliços, forts i triomfadors són els pobles que naixen envoltats de boscos i gaudixen de les carícies de la seua ombra i de l’aliment dels seus fruits. Hui, baix el lema «Repoblem el nostre pati», hem plantat una MORERA.

Per què una morera? Es preguntareu… Juanjo, el treballador de l’ajuntament que solia vindre a tindre cura de les nostres plantes, dels arbres i hort, ens va deixar fa uns mesos, de forma sobtada. Ell, un dia, mentre tallava la gespa on estem ara va dir:

– Ací necessiteu més ombra! Quan siga la temporada vos plantaré una morera.

La temporada ha arribat, però ell ja no ens la pot plantar. Per això hem sigut nosaltres, els xiquets i xiquetes de l’escola els que ho hem fet per ell i sempre tindrem amb nosaltres l’ombra de la ‘morera de Juanjo‘.

El pròxim dimarts conclourem totes aquestes activitats, plantant carrasques i pins en un dels terrenys propers al poble i al nostre centre. Volem agraïr-li a l’Ajuntament, a Salva Miñana per aconseguir-nos les carrasques i el pins, i sobretot a Salva, amic i company de feina de Juanjo que com ell, sempre el tenim per ací per ajudar-nos en el que faça falta.

Una dada històrica curiosa de les moreres: en temps mossàrabs i medievals se li atribuïen a aquest arbre propietats màgiques i protectores. Per això es plantaven al voltant de les esglésies que anaven construint a partir del segle IX, a mesura que avançava la reconquesta i repoblació de la península. Siga per aquest motiu o no, segur que la ‘morera de Juanjo’ ens aportarà les mateixes propietats i … tota l’ombra que ell volia.

Compteu els arbres d’un país i podreu llegir el seu futur.

Feliç dia de l’arbre!