El Col·legi Públic d’Infantil i Primària ‘Ramon Esteve’ de La Pobla del Duc està situat en un entorn obert i allunyat del centre urbà, però ben comunicat i amb molts avantatges mig ambientals. El fet de resultar una població poc densa facilita moltíssim el contacte de l’alumnat amb el poble, la seua indústria i sobretot el contacte amb la natura i l’agricultura, donat que un altíssim percentatge de la població es dedica a aquest sector. L’espai escolar està distribuït en quatre edificis relacionats entre si: l’edifici principal amb primària i administració, l’annex d’infantil, l’annex de menjador i l’annex del gimnàs.
És l’únic centre educatiu de la localitat, amb una sola línia impartint el segon cicle d’Educació Infantil i tota l’Educació Primària. Tenim la sort de comptar amb el nostre institut de referència en el mateix recinte escolar (primer pis de l’Edifici de Primària: IES Josep de Ribera, extensió La Pobla del Duc), la qual cosa facilita molt la tasca de coordinació i ens obri la porta per poder realitzar activitats conjuntes.
COMPOSICIÓ DE L’EQUIP DIRECTIU
Raquel Atencia Benavent, direcció d’estudis
Diplomada en Magisteri en l´especialitat d´educació primària i habilitada en educació infantil. Ha treballat en diferents contexts educatius amb alumnat amb discapacitats motòriques i alumnat predominantment estranger, en centres de Catalunya, Alacant i València. És funcionària de carrera des de l´any 2005 i amb destí definitiu al CEIP Ramon Esteve des de l’any 2008 (12 anys). Formada en comunicació efectiva per a equips directius, aplicació pràctica de la normativa d’inclusió, metodologies actives, aprenentatge basat en projectes (ABP), adquisició de la lectoescriptura, escola inclusiva, itineraris didàctics I programes d´adquisició de llengua Estrangera.
Josefa I. Cairols Morillo, secretària
Diplomada en Magisteri en l´especialitat d´educació primària, habilitada en educació infantil i llicenciada en psicopedagogia. Forma part del cos de mestres des de l’any 2001, funcionària de carrera des del 2005 i amb destí definitiu al CEIP Ramon Esteve des de 2013 (7 anys). Formada en idioma estranger (anglés) a lʼEscola Oficial d’Idiomes, comunicació efectiva per a equips directius, aplicació pràctica de la normativa d’inclusió, cursos d’organització, pedagogia i didàctica en general per a infantil i primària, metodologies actives, tractament de la llengua i la literatura, cooperació i aprenentatge basat en projectes (ABP).
Carlos Pellicer Andrés, direcció de centre
Diplomat en Magisteri en l´especialitat d´Educació Musical i títol professional de Música en l’especialitat de Clarinet. Forma part del cos de mestres des de l’any 1999, nomenat funcionari de carrera l’any 2000 i amb destí definitiu al CEIP Ramon Esteve des de l’any 2001. Ha ocupat i ocupa els càrrecs de coordinador de l’aula d’informàtica (18 anys), coordinador TIC (7 anys) i forma part de l’equip directiu en el càrrec de secretari des de l’any 2004 (16 anys). Formació en l’àmbit pedagògic a través de projectes d’innovació i formació en: inclusió educativa, treball cooperatiu, millora de la competència lingüística, aprenentatge-servei, programari lliure, programació i avaluació per competències, millora de la qualitat educativa, i elaboració de projectes curriculars. Formació a nivell directiu en gestió i direcció de centres d’E. Infantil i Primària, comunicació efectiva per a equips directius, aplicació pràctica de la normativa d’inclusió, gestió econòmica per a centres educatius, ferramentes TIC i innovació tecnològica i administrativa. Formació per a la funció directiva amb el curs de la UNED ‘Formación para el desarrollo de la función directiva en centros docentes’, i el curs de formació sobre el desenvolupament de la funció directiva de la Secretaria Autonòmica d’Educació i Investigació. Posseeix la certificació del Ministeri d’Educació i Formació Professional que acredita l’accés a la funció directiva.
Relació amb l’administració educativa
Tant per a rebre informació com trametre queixes justificades o suggeriments cal seguir el següent procediment:
a) Entrevista amb el tutor/a
b) Entrevista amb els especialistes d’àrees, prèvia sol·licitud al tutor/a.
c) Dirigir-se a la Cap d’Estudis en cas de no rebre una resposta satisfactòria.
d) Dirigir-se a la Directora si considera estar insatisfet/a amb les entrevistes anteriors.
e) Dirigir-se a la Inspecció educativa en cas de persistir la insatisfacció.
Forma d’actuació davant l’administració competent
Els ciutadans presentaran les seues queixes i suggeriments per escrit, en les oficines i registres a què es refereix l’article 38.4 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú. I s’ha d’indicar:
a) El nom i cognoms
b) El domicili, a l’efecte de notificació.
c) Els fets i les raons, exposant amb claredat la queixa o exposició del suggeriment.
d) El lloc i la data.
e) La signatura
Horari d’entrades/eixides i portes d’accés
- Tot l’alumnat, començarà el dia 11 de setembre (l’alumnat de 3 anys de forma escalonada, consulteu la nostra pàgina web).
- L’alumnat formarà cua baix els porxes de primària i d’infantil, just on està marcat el cartell amb el seu grup, i entraran de forma ordenada curs per curs quan sone la música.
- No s’obriran les portes del centre mai abans de les 9:00 h., i a l’hora de l’eixida mai abans de les 14:00 h.
El nostre horari habitual de classes, menjador i tallers.