Ajudes de menjador

CURS 2024-2025

El divendres 28 de juny es va publicar la convocatòria per a sol·licitar les AJUDES DE MENJADOR per al pròxim curs 2024-2025, dirigit a l’alumnat d’Educació Infantil de segon cicle (3, 4, i 5 anys) i d’Educació Primària que estaran matriculats el pròxim curs escolar en el nostre centre. Aquest és un resum del que cal fer.

> Termini de presentació i horaris d’entrega en el centre: FINS EL 23 DE JULIOL DE 2024, horari de 13:00 a 14:00 h.

> 2 formes de sol·licitar les ajudes:

AMB ESBORRANY DEL CURS ANTERIOR. Alumnat que en el curs 2023/2024 ja va sol·licitar l’ajuda per al menjador escolar.

• L ’ esborrany s’obté a la Web Família, sols si en aquest curs escolar que ara acaba la van sol·licitar, sinó hauran de fer sol·licitud nova. No ho feu a través del mòbil, pot donar problemes, utilitzeu un ordinador.
  • Si l’esborrany és correcte: s’ha d’imprimir, signar i presentar l’esborrany en el centre sense necessitat de presentar altra documentació. ATENCIÓ! S’ha de signar per les persones que convisquen amb l’alumne/a, estiguen o no casades.
  • Si alguna de les dades que figuren en l’esborranyno és conforme, es procedirà a imprimir i assenyalar la circumstància que canvia en l’apartat F de l’esborrany, presentant aquest juntament amb la documentació justificativa.
  • Esborrany per a més d’una alumne/a (afegir germans). En el cas que algun alumne/a no estiga inclòs/a en l’esborrany, s’haurà de presentar una nova sol·licitud només per a aquest alumne/a, emplenant sol·licitud nova i adjuntant la documentació acreditativa.
  • Famílies de no convivència dels progenitors: cal aportar sentència i certificat d’empadronament col·lectiu actualitzat de l’Ajuntament, el qual ha de coincidir amb els membres declarats en l’esborrany.

SENSE ESBORRANY >> SOL·LICITUD NOVA. Alumnat que en el curs 2023/2024 no va sol·licitar l’ajuda per al menjador escolar.

Es realitzarà presentant sol·licitud nova (Annex I). El podeu descarregar ací (PDF EDITABLE), o el centre vos la farà arribar si ho necessiteu:

> Documentació per adjuntar a les noves sol·licituds:

• Fotocòpia del DNI/NIF/NIE o passaport de les persones sol·licitants.
  • Fotocòpia de la documentació que siga necessària per a acreditar la composició de la unitat familiar (llibre de família per exemple). En el moment d’entregar la documentació s’ha de dur també l’original.
  • En el cas de germans que estan matriculats en el nostre centre i si es desitja sol·licitar ajuda per als mateixos, es presentarà una única sol·licitud indicant les dades dels dos.
  • Famílies de no convivència dels progenitors: cal aportar sentència i certificat d’empadronament col·lectiu actualitzat de l’Ajuntament, el qual ha de coincidir amb els membres declarats en la sol·licitud.

Qualsevol dubte podeu contactar amb nosaltres i vos ajudarem en allò que necessiteu:

Telf. 962249740 / mail: 46006756@gva.es

INFORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA: Acreditació de les circumstàncies sociofamiliars:

– L’acreditació de la situació de desocupació o atur laboral del pare i de la mare i/o dels tutors, sense prestacions, la realitzarà d’ofici aquesta Administració.

– En el cas de la circumstància «família monoparental», aquesta condició serà confirmada per l’òrgan competent en la matèria, segons el que es disposa en l’apartat 5.5 d’aquesta convocatòria. En el cas d’oposar-se a la consulta o no disposar d’aquest títol, s’acreditarà la situació de monoparentalitat mitjançant l’aportació de la següent documentació depenent de cada circumstància:

a) Viduïtat: llibre de família i certificat de defunció d’algun dels cònjuges.

b) Separació o divorci: llibre de família i sentència judicial ferma de separació o divorci (o conveni regulador en el cas de parelles de fet), on constarà acreditada l’obligació legal de pagar la pensió alimentària, i el règim de convivència de la descendència.

c) Famílies de pare/mare solter/a: llibre de família o certificació del Registre Civil.

En els tres casos assenyalats, a més s’haurà d’aportar certificat municipal de convivència o, sino és possible, informe dels serveis socials o certificat d’empadronament col·lectiu. Atés que la convivència de la mare o el pare solters, separats, divorciats o vidus amb una altra persona amb la qual mantinga una relació d’afectivitat, encara que aquesta no estiga regularitzada, exclou la condició de família monoparental i, en conseqüència, els beneficis atribuïts a aquesta.

Si el títol de família monoparental es troba en procés de renovació, haurà d’aportar-se la còpia de la sol·licitud de renovació degudament presentada davant l’administració competent, o el títol temporal de família monoparental expedit per la Direcció Territorial d’Igualtat i Polítiques Inclusives de la província de residència.

– Per a acreditar la condició de família nombrosa es procedirà de la següent forma:

a) Títols de família nombrosa emesos en la Comunitat Valenciana: s’acreditarà d’ofici per l’òrgan competent, sense necessitat de presentar documentació, segons el que es disposa en l’apartat 5.5 d’aquesta convocatòria.

c) Títols de família nombrosa en procés de renovació: haurà d’aportar-se la còpia de la sol·licitud de renovació degudament presentada davant l’administració competent, o el títol temporal de família nombrosa expedit per la Direcció Territorial d’Igualtat i Polítiques Inclusives de la província de residència.

CURS 2023-2024

RESOLUCIÓ de la direcció general de Centres Docents per la qual s’estableix la puntuació mínima per a la concessió d’ajudes de menjador en el curs 2023-2024

Podeu consultar la resolució completa ACÍ >>> https://ceice.gva.es/documents/162640666/0/RESOLUCION+DGCD+PUNTOS+DE+CORTE+%281%29.pdf/426ba223-4bfd-9d19-459d-4727b3e5cf82?t=1694521150665