AUDICIÓ I LLENGUATGE (Belén Pérez)
Programa d’estimulació del llenguatge oral en infantil, aquest trimestre dintre les rodaetes per treballar la consciència fonològica hem jugat a buscar les boquilletres ( fotos sobre cóm col·locar els òrgans bucofonatoris per fer cada fonema) i fer-les correspondre amb la lletra per a formar una paraula relacionada amb el nom de la classe, per a començar a treballar paraules significativament properes a l’alumnat.

A la classe de 5è s’ha detectat que la majoria de xiquetes i xiquets tenen moltes faltes d’ortografia, tot i que s’han fet bastants tasques relacionades amb la consciència fonològica al llarg dels diferents cursos no ho han assolit de manera eficient.
Aquest curs anem a encetar un nou mètode, el mètode Gabarró, basat en la programació neurolingüística i que treballant l’atenció i memòria visual millora l’ortografia de l’alumnat.



Primer vaig passar un dictat amb 100 paraules ( les paraules on més habitualment hi ha faltes d’ortografia) el resultat del qual ha mostrat el que ja sabíem. La mitja de la classe és de 49 paraules correctes sobre 100. Durant dos mesos treballarem cinc minuts al dia amb les paraules del dictat, escrites totes elles amb diferents colors. Mitjançant un joc de preguntes, on es tindran que fixar com estan escrites les paraules, de quin color son les diferents lletres que la componen, etc, poc a poc centraran la seua atenció en com s’escriuen aquestes paraules.



Passats els dos mesos es tornarà a passar el dictat per poder avaluar la millora en l’ortografia de la classe i de cada xiqueta i xiquet en particular.
