4rtB-Solucionari setmana del 8 al 12 de juny

Hola classe,

Aquí us deixo el solucionari de les activitats d’aquesta setmana.

XAT

Solucions fitxa 19 (demostratius).
Solucions fitxa 20 (numerals/indefinits)
Solucions fitxa 21 (síl·laba tònica)
Solucions fitxa CL 7 (Comprensió lectora).

CASTELLÀ

Solucions fitxa 20 (palabras esdrújulas).
Solucions fitxa 21 (artículos).
Solucions fitxa 22 (demostrativos).
Solucions fitxa CL 8 (Comprensión lectora).

MATEMÀTIQUES

Fitxa 23
Exercici 1.
La B 307. 7.061 : 23 = 307

Exercici 2.
3.900 caragols : 13 xiquetes = 300 caragols ha agafat cada xiqueta.

Exercici 3.
Anna no té raó perquè un caragol 10 vegades més gran que el de Lluís seria de 240gr. 24gr x 10 = 240 gr.

Exercici 4.
La D. (153 + 137) X 24
No està com a opció però segur que algú ha pensat (153 x 24) + (137 x 24) i estaria bé perquè dóna el mateix resultat.

Fitxa 24
Exercici 1.
51.986 caragols: 17 caragols = 3.058
3.058 x 5 min = 15.290 minuts

L’opció correcta és la B.

Exercici 2.
Francesc no té raó perquè l’operació combinada per saber la quantitat de caragols que posa en una hora seria:
(60:5) x 17
En 1.500 hores, el robot ha pogut posar 306.000 caragols, ja que:
1.500 hores x 60 min = 90.000 minuts.
(90.000 min : 5 min) x 17 = 306.000 caragols.

Exercici 3.
297 dies : 11 dies = 27
27 x 122 cotxes = 3.294 cotxes
L’opció correcta és la D.

Fitxa 25
Exercici 1.
La D. 2/7

Exercici 2.
4 parts pintades de 9 que hi ha
1 part pintada de 4
5 parts pintades de 6
3 parts pintades de 12

Exercici 3.
3/9 durant la primera hora i en queden 6/9
1/3 de 6/9 són 2/9 (6 : 3 =2)
3/9 + 2/9 = 5/9 i en queden 4/9 després de la segona hora.

Fitxa 26
Exercici 1.
Projecte A = 5/8 > 6/12 = Projecte B

Exercici 2.
La solució és la B.

Exercici 3.
Clara no té raó perquè 6/12no és equivalent a ⅔. Ho seria a 2/4 o a 1/2 per exemple.

Exercici 4.
La C. 12/16.

NATURALS

Exercici 1
Gràcies als sentits ens relacionem amb les altres persones i amb el món que ens envolta. Tenim cinc sentits: el tacte, la vista, l’oïda, l’olfacte i el gust. Per a el tacte el seu òrgan és la pell, per a la vista l’ull, per a l’olfacte el nas, per a l’oïda les orelles i per al gust la llengua.

Exercici 2
Els òrgans transformem la informació en un senyal nerviós i els nervis els transmeten al cervell, que s’encarrega d’elaborar les sensacions.

Exercici 3
El sentit del tacte es localitza en la pell.

Exercici 4
Les sensacions del tacte les percebem a través d’unes terminacions nervioses que es troben a la pell i que envien la informació al cervell.

Exercici 5
L’òrgan que identifica les senyals als ulls és el cervell.

Exercici 6
Arriba a l’orella, passa pel conducte auditiu extern i arriba a una membrana anomenada timpà. El timpè vibrai aquestes vibraciosn es transmeten als ossets de l’orella mitjana, que també es mouen. El moviment dels ossets passa al caragol, a l’orella interna. Del caragol, aquestes vibracions passen finalment al nervi auditiu, que envia la informació al cervell.

Exercici 7
El sentit de l’olfacte està situat en la pituïtària.

Exercici 8
Els sabor bàsics de la llengua són dolç, salat, àcid i amarg.

Exercici 9
S’anomenen papil.les gustatòries.

Exercici 10
Hi ha substàncies que no s’evaporen. Per tant, no poden arribar a la nostra pituïtària a través de l’aire, i per això no en sentim l’olor.

*A més, per entretindre’s VIII.