Hola 4rtB,
Aquí us deixo les solucions a les tasques proposades d’aquesta setmana perquè us les pugueu revisar.
XAT
Activitat 1 Fitxa 4.
Aquell pallasso trist
Els balls moderns
Aquesta granera màgica
Moltes cases boniques
Activitat 2 fitxa 4
– ordinador
– espaguetis .
– ciris
El meu ordinador no funciona.
He menjat pocs espaguetis per dinar.
Aquests ciris s’han apagat.
Activitat 1 fitxa 5
casa / rosella / balcó / harmònica / formiga
arbre / llençol / tómbola / bagul / afició
Activitat 2 fitxa 5
pera / cor /mel /pantaló
e oberta: mel o oberta: cor
e tancada: pera o tancada: pantaló
Activitat 3 fitxa 5
Greu/obert
Paraula lliure. Per exemple màquina.
Agut/tancat
Paraules lliures. Per exemple autobús i veí.
Greu
Paraules lliures. Per exemple València i Vinaròs.
Agut
Paraules lliures. Per exemple també i carreró.
Activitat 1 fitxa 6
El text l’ha escrit la dona.
Meu/teu/seu/nostre/vostre/seu
meua/teua/seua/nostra/vostra/seua
meus/teus/seus/nostres/vostres/seus
meues/teues/seues/nostres/vostres/seues
Activitat 2 fitxa 6
Activitat lliure, a mode d’exemple;
– La meua pilota és verda i bota molt.
– Doncs la meva bici és nova.
– Demà podem quedar al parc i intercanviar-nos les nostres joguines.
– D’acord, serà divertit!
Activitat 1 fitxa CL2
Se’ls van esmunyir els peixos pel forat de la pica.
Quan canviaven l’aigua dels peixos.
No diuen res a la mestra i canvien els peixos per uns altres.
Activitat 2 fitxa CL2
Resposta personal.
Activitat 3 fitxa CL2
Resposta personal.
Activitat 4 fitxa CL2
Voler-se fondre vol dir avergonyir-se.
CASTELLÀ
Solucions fitxa 5 (adjetivos).
Solucions fitxa 6 (adjetivos II).
Solucions fitxa 7 (refuerzo).
Solucions fitxa CL 3 (comprensión lectora).
NATURALS
Tema 6 fitxa de reforç
Exercici 1.
Pes: emprem la bàscula; el pes se sol donar en quilograms (kg) o grams (g).
Volum: emprem una proveta graduada; el volum se sol donar en litres (L) o decilitres (dL)
Longitud: emprem la cinta mètrica. La longitud se sol donar en metres (m), centímetres (cm) o mil.límetres (mm).
Exercici 2.
Filtració: se separa un sòlid d’un liquid fent passar la bareja a través d’un filtre de paper porós, on el sòlid queda retingut.
Destil.lació: s’escalfa una barreja líquida de manera que el component que s’evapora abans se separe de la resta.
Exercici 3.
Coure: bon conductor elètric
Acer: resistent
Fusta: bon aïllant tèrmic.
Exercici 4.
Vidre – arena
Paper – fusta
Plàstic – petroli
Llana – ovella
Tema 6 fitxa d’ampliació
Exercici 1.
-Plasma
-No té ni forma ni volum definits i té la capacitat de conduir electricitat.
-Al Sol, als llamps durant una tempesta, al foc, al magma , a la lava, a l’aurora boreal, a les estreles, als vents solars, a les nebuloses intergalàctiques…
Exercici 2.
Mineral: marbre, carbó i granit
Animal : cuiro, llana i seda
Vegetal: cotó, fusta i suro.
Artificial: plàstic i acer.
Exercici 3.
-Verdader
-Verdader
-Falsa
-Falsa
MATEMÀTIQUES
Activitat 1 fitxa 7
Cal sumar tots els tíquets que tingueu d’aliments. Si a algun tíquet hi ha articles que no són de menjar, per exemple productes de neteja, ho hauríeu d’haver restat.
Activitat 2 fitxa 7
El resultat de la pregunta anterior multiplicat per 4 o 5 setmanes.
Activitat 3 fitxa 7
El resultat de la pregunta 2 multiplicat per 12 mesos.
Activitat 4 fitxa 7
El resultat de la pregunta 3 dividit pel nombre de persones que sou a casa.
Activitat 5 fitxa 7
Resposta lliure.
Activitat 6 fitxa 7
Resposta lliure.
Activitat 7 fitxa 7
Es tracta de sumar el preu dels aliments triats.
Activitat 8 fitxa 7
Resposta lliure.
Activitat 9 fitxa 7
Resposta lliure.