4rtB-Solucions setmana del 4 al 8 de maig

Hola 4rtB,

Aquí us deixo les solucions a les tasques proposades d’aquesta setmana perquè us les pugueu revisar.

XAT

Activitat 1 Fitxa 4.
Aquell pallasso trist
Els balls moderns
Aquesta granera màgica
Moltes cases boniques

Activitat 2 fitxa 4
– ordinador
– espaguetis .
– ciris

El meu ordinador no funciona.
He menjat pocs espaguetis per dinar.
Aquests ciris s’han apagat.

Activitat 1 fitxa 5
casa / rosella / bal / harnica / formiga

arbre / llençol / tómbola / bagul / afició

Activitat 2 fitxa 5
pera / cor  /mel  /pantaló

e oberta: mel                        o oberta:  cor
e tancada: pera                    o tancada: pantaló

Activitat 3 fitxa 5
Greu/obert
Paraula lliure. Per exemple màquina.
Agut/tancat
Paraules lliures. Per exemple autobús i veí.
Greu
Paraules lliures. Per exemple València i Vinaròs.
Agut
Paraules lliures. Per exemple també i carreró.

Activitat 1 fitxa 6
El text l’ha escrit la dona.

Meu/teu/seu/nostre/vostre/seu
meua/teua/seua/nostra/vostra/seua
meus/teus/seus/nostres/vostres/seus
meues/teues/seues/nostres/vostres/seues

Activitat 2 fitxa 6
Activitat lliure, a mode d’exemple;
– La meua pilota és verda i bota molt.
– Doncs la meva bici és nova.
– Demà podem quedar al parc i intercanviar-nos les nostres joguines.
– D’acord, serà divertit!

Activitat 1 fitxa CL2
Se’ls van esmunyir els peixos pel forat de la pica.
Quan canviaven l’aigua dels peixos.
No diuen res a la mestra i canvien els peixos per uns altres.

Activitat 2 fitxa CL2
Resposta personal.

Activitat 3 fitxa CL2
Resposta personal.

Activitat 4 fitxa CL2
Voler-se fondre vol dir avergonyir-se.

CASTELLÀ

Solucions fitxa 5 (adjetivos).

Solucions fitxa 6 (adjetivos II).

Solucions fitxa 7 (refuerzo).

Solucions fitxa CL 3 (comprensión lectora).

NATURALS

Tema 6 fitxa de reforç
Exercici 1.
Pes: emprem la bàscula; el pes se sol donar en quilograms (kg) o grams (g).
Volum: emprem una proveta graduada; el volum se sol donar en litres (L) o decilitres (dL)
Longitud: emprem la cinta mètrica. La longitud se sol donar en metres (m), centímetres (cm) o mil.límetres (mm).

Exercici 2.
Filtració: se separa un sòlid d’un liquid fent passar la bareja a través d’un filtre de paper porós, on el sòlid queda retingut.
Destil.lació: s’escalfa una barreja líquida de manera que el component que s’evapora abans se separe de la resta.

Exercici 3.
Coure: bon conductor elètric
Acer: resistent
Fusta: bon aïllant tèrmic.

Exercici 4.
Vidre – arena
Paper – fusta
Plàstic – petroli
Llana – ovella

Tema 6 fitxa d’ampliació
Exercici 1.
-Plasma
-No té ni forma ni volum definits i té la capacitat de conduir electricitat.
-Al Sol, als llamps durant una tempesta, al foc, al magma , a la lava, a l’aurora boreal, a les estreles, als vents solars, a les nebuloses intergalàctiques…

Exercici 2.
Mineral: marbre, carbó i granit
Animal : cuiro, llana i seda
Vegetal: cotó, fusta i suro.
Artificial: plàstic i acer.

Exercici 3.
-Verdader
-Verdader
-Falsa
-Falsa

MATEMÀTIQUES

Activitat 1 fitxa 7
Cal sumar tots els tíquets que tingueu d’aliments. Si a algun tíquet hi ha articles que no són de menjar, per exemple productes de neteja, ho hauríeu d’haver restat.

Activitat 2 fitxa 7
El resultat de la pregunta anterior multiplicat per 4 o 5 setmanes.

Activitat 3 fitxa 7
El resultat de la pregunta 2 multiplicat per 12 mesos.

Activitat 4 fitxa 7
El resultat de la pregunta 3 dividit pel nombre de persones que sou a casa.

Activitat 5 fitxa 7
Resposta lliure.

Activitat 6 fitxa 7
Resposta lliure.

Activitat 7 fitxa 7
Es tracta de sumar el preu dels aliments triats.

Activitat 8 fitxa 7
Resposta lliure.

Activitat 9 fitxa 7
Resposta lliure.

* A més a més, per entretindre’s III.