4rtB-Solucionari activitats setmana del 27 d’abril a l’1 de maig

XAT
Activitat 1 fitxa 1 (diccionari i ordre alfabètic)
boira- bolígraf- cadira- càmera- colador- dia- gat- gos- gust- sabot.

Activitat 2 fitxa 1 (diccionari i ordre alfabètic)
clarió- malalt- somriure- brut- encendre- pollet.

Activitat 3 fitxa 1 (diccionari i ordre alfabètic)
Tindre barra; ser un poca vergonya.
Deixar amb un pam de nas; deixar a algú sorprès.

Activitat 1 fitxa CL 1 (comprensió lectora)
Perdre l’ocasió d’adormir-se.
Fa soroll de badall.
Lili diu que no està cansada, que no ha d’anar a dormir a la mateixa hora que el seu germà i que les seues amigues se’n van a dormir més tard.

Activitat 2 fitxa CL 1 (comprensió lectora)
Resposta personal. A mode d’exemple;
Comptar, pensar les coses bones que m’han passat durant el dia…

Activitat 3 fitxa CL 1 (comprensió lectora)
Resposta personal. A mode d’exemple;
No, perquè recuperem energia.

Activitat 4 fitxa CL 1 (comprensió lectora)
Fer que algo sigui menys estricte.

Activitat 5 fitxa CL 1 (comprensió lectora)
Resposta personal. A mode d’exemple;
La mare posa els citrons en remull perquè s’estovin: ABLANIR
La cara de pena que posa m’estova: ENTENDRIR

Activitat 1 fitxa 2 (el grup nominal: substantius i determinants)
– Una gata grisa.
Uns guants nous.
Les caixes cuides.
El bolígraf blau.

Activitat 2 fitxa 2 (el grup nominal: substantius i determinants)
Resposta personal. A mode d’exemple;
– Els retoladors permanents.
– El gos pelut.
– La piqueta petita.
– Les fulles seques.

Activitat 3 fitxa 2 (el grup nominal: substantius i determinants)
Resposta personal. A mode d’exemple;
El gall
La fruita
Els bessons
Joana

Activitat 1 fitxa 3 (el so de la X)
raig- cotxe- xampú- fletxa- puig- petxina- estoig- xoriço- fitxes- xocolate.

Activitat 2 fitxa 3 (el so de la X)
desig
dutxa
maig
xandall
lleig
orxata
xupló

CASTELLÀ

Activitat 1 fitxa 3 (género y nombre)
– las gallinas
– los actores
– las duquesas
– las zoólogas
– el conde
– el alcalde

Activitat 2 fitxa 3 (género y nombre)
– perros/vasos
– corredores/pescadores
– paraguas/saltamontes

Activitat 3 fitxa 3 (género y nombre)
Respuesta personal. A modo de ejemplo;
doctor/a
dentista
representante
vendedor/a
ingeniero/a

Activitat 4 fitxa 3 (género y nombre)
1- Un grupo de jóvenes…
2- La operación…
3- Por desgracia…
4- Finalizado el rescate…

Activitat 1 fitxa 4 (sílabas y diptongos)
CHAN-CLE-TAS / CA-RRE-TI-LLA / CUEN-TO / FAU-NA / JAI-ME / LLU-VIA / AI-RE /
RA-DIO / VEN-TA-NAL / CHI-CHÓN / ES-TA-TUA / PA-PE-LE-O

Activitat 1 fitxa CL 2 (comprensión lectora)
Es un director de cine – Nacho Rambla
Es un deportista invidente – David Casinos
Es una perra guía – Ximena

Activitat 2 fitxa CL 2 (comprensión lectora)
Ha premiado el cortometraje documental Una luz diferente.
Trata sobre la vida de David Casinos, un atleta invidente que ganó tres medallas de oro en diferentes convocatorias de los Juegos Paralímpicos.
Estuvieron presentes el director del cortometraje Nacho Rambla, el protagonista David Casinos y su perra guía Ximena.

Activitat 3 fitxa CL 2 (comprensión lectora)
F – Una luz diferente es una ficción…
V – David Casinos es…
V – En una Luz diferente…
F – David Casinos es ciego…

Activitat 4 fitxa CL 2 (comprensión lectora)
Que sigue adelante con sus proyectos, sin dejarlos a medias.

Activitat 5 fitxa CL 2 (comprensión lectora)
Respuesta personal

Activitat 5 fitxa CL 2 (comprensión lectora)
Respuesta personal

SOCIALS

Pàgina 94 Exercici 2.
Els sector econòmics proporcionen bens i serveis, que satisfan les necessitats de les persones.
El tipus de turisme que atrau més visitants a Espanya és el de sol i platja, tot i que el nostre país també té oferta de turisme rural i natural i cultural.
El comerç i el transport són dues activitats implicades en el procés comercial perquè faciliten que els béns passen dels productors als consumidors.
El sector econòmic en què traballen més espanyols és el terciari, i en el que n’hi treballen menys, el primari.

Pàgina 94 Exercici 3.
Extrau granit d’una pedra – secundari
Treballa en la construccio – secundari
Elabora galletes – primari
Condueix un tren de mercaderies – terciari
Du els corders a pasturar al camp – primari
Guia els grups de turistes per una ciutat – terciari
Posa vacunes a xiquets i xiquetes – terciari
Sembrai adoba la terra – primari
Fabrica peces per a una llavadora – secundari
Fa classes a xiquets i xiquetes en un col.legi – terciari
Cobra a la caixa d’un centre comercial – terciari
Instal.la kes canonades a la cuina d’un habitatge – terciari

MATEMÀTIQUES

FITXA 4
Ex. 1
Stockton: 185 – CLXXXV
Willis: 213 – CCXIII

Ex. 2
L’opció correcta és la A.

Ex. 3
Roger té raó.

Ex. 4
Vint-i-dosé i vint-i-tresé.

FITXA 5

Ex. 1
9.276
74.032

Ex. 2
2.490 = 2.000 + 400 + 90 436 = 400 + 30 + 6
1.904 = 1.000 + 900 + 4 945 = 900 + 40 + 5
8.035 = 8.000 + 30 + 5 3.205 = 3.000 + 200 + 5

Ex. 3
763
270
2.640
456
463

Ex. 4
4.111 Prova 4.111 + 1.345 = 5456
1.575 Prova 1.575 + 4.678 = 6.253

Ex. 5
324 cromos + 175 cromos – 98 cromos = 401 cromos.

FITXA 6

Ex. 1
25.467 + 17.056 = 42.523

Ex. 2
14.421

Ex. 3
25.467 + 2.635 = 28.102
2.635 + 25.467 = 28.102

*A més, solucionari per entretindre’s 2