4rtB-Solucionari activitats setmana del 20 al 24 d’abril

XAT

Activitat 1 pàgina 146
–  Aquest → masc., sing., a prop.
–  Estes → femení, plural, a prop.
–  Aquells → masculí, plural, lluny.
–  Eixe → masc., sing. ni a prop ni lluny.
–  Aquell → masc., sing., lluny.

Activitat 2 pàgina 146
–  Ma iaia sempre ens explica…
–  Hui m’he trobat ta mare…
–  Has vist l’entrepà que he guardat a la meva motxilla?
–  Demà em vindrà a buscar mon pare.
–  No t’assembles gens a tes germanes.

Activitat 3 pàgina 146
– L’ós (tancada) va utilitzar un os (oberta) per a pescar un peix.
– Va caure de tòs (oberta) de la tos (tancada) que tenia.
– Aniràs molt més bé (tancada) si puges al be (oberta).
– M’agrada molt (tancada) el pebre mòlt (oberta).
– El meu (tancada) gat va fer mèu (oberta) quan vaig arribar a …

Activitat 4 pàgina 146
Els ha costat molt decidir-se / es recorda / els caldrà / se’n compraran / T’agrada aquesta / Què et sembla? / Ens pot anar molt bé!

Activitat 5 pàgina 147
Les paraules amb r o rr seran: ratolí, carretera, gorra, roba, rei, córrer.
Activitat individual. A mode d’exemple:
El meu gat s’encarrega de fer fora tots els ratolins.
La carretera té molts revolts.
A la muntanya a l’estiu sempre em poso gorra.
La roba s’asseca molt ràpid a la assecadora.
El rei d’aquest conte està maleït.
M’agrada córrer als vespres.

Activitat 6 pàgina 147
–  Espagueti: pasta alimentosa de farina de forma cilíndrica molt llarga i prima. Italià.
–  Fotocopiadora: màquina que fotocopia. Anglès.
–  Escàner: aparell que explora una zona i en dóna una imatge digitalitzada o que explora una regió del cos que serveix per a les tomografies. Anglès.
–  Mussaca: plat fet de capes alternades d’albergínia i de carn picada amb ceba, cuit al forn. Grec.
–  Caputxino: cafè amb llet escumosa o nata batuda, sovint empolsat amb xocolata. Italià.
–  Paravent: moble que serveix per resguardar de l’aire o establir una separació en una habitació. Francès.
–  Lífting: operació d’estirar la pell per fer-la tornar llisa, quirúrgicament o amb un producte cosmètic. Anglès.
–  Flaix: aparell que fa un esclat lluminós per fer una fo- tografia quan no hi ha prou llum natural. Anglès.

Activitat 7 pàgina 147
–  Primera conjugació: ballar, saltar, manar.
–  Segona conjugació: riure, perdre, fer.
–  Tercera conjugació: dormir, sortir, tenir.
Les frases amb els verbs anteriors poden ser:
–  Als concerts ballo i salto moltíssim.
–  Les comèdies em fan riure molt.
–  M’encanta dormir fins tard els diumenges.

Activitat 8 pàgina 147
–  Present: menjo, menges, menja, mengem, mengeu, mengen.
–  Passat, imperfet: triava, triaves, triava, triàvem, triàveu, triaven.
–  Passat perifràstic: vaig escriure, vas escriure, va escriure, vam escriure, vau escriure, van escriure.
–  Passat simple: somriguí, somrigueres, somrigué, somriguérem, somriguéreu, somrigueren.
–  Perfet simple: he dit, has dit, ha dit, hem dit, heu dit, han dit.
–  Futur: repartiré, repatiràs, repartirà, repartirem, repartireu, repartiran.

Activitat 9 pàgina 147
Té vuit versos, dues estrofes, i els versos que rimen són el 2n amb el 4t i el 5è; i el 6è amb el 8è.

CASTELLÀ

Activitat 1 fitxa 1 (la comunicación)
– La comunicación verbal está basada en las palabras y puede ser oral o escrita.
– La comunicación no verbal no utiliza palabras sino gestos, imágenes o sonidos.

Activitat 2 fitxa 1 (la comunicación)
Emisor: Ana
Receptor: Juan
Mensaje: Por favor, ¿me dejas ayudarte?

Activitat 3 fitxa 1 (la comunicación)
– miércoles
– pájaro
– árbol
– Víctor
– llevó
– Después

Activitat 1 fitxa2 (tipos de nombres)
nombre individual; pato / nombre colectivo; bandada.
nombre individual; persona / nombre colectivo; grupo.
nombre individual; árbol / nombre colectivo; bosque.

Activitat 2 fitxa 2 (tipos de nombres)
Activitat personal. A mode d’exemple:
Mi hermana Sandra está en casa de mi abuela Isabel.
Mi tío José va cada día a trabajar a Valencia.

Activitat 3 fitxa 2 (tipos de nombres)
Bianual: que ocurre, se hace o se repite dos veces al año.
Repoblar: poblar de nuevo un lugar que había estado poblado.
Submarino: zona que está bajo la superficie del mar o que tiene relación con ella.
Descansar: reponerse del cansancio.

Activitat 1 fitxa CL 1 (comprensión lectora)
– Los huevos tienen muchas proteínas.
– Las patatas pueden sustituirse por hortalizas y ensaladas.
– Los productos lácteos complementan o sustituyen a la leche.
– La carne es bueno alternarla con el pescado.

Activitat 2 fitxa CL 1 (comprensión lectora)
Los niños suelen abusar de la carne porque consumen mucho cerdo, embutidos, salchichas y hamburguesas. Se podría evitar este abuso alternando la carne con el pescado e incluso alternando la carne para que sea también de vacuno, cerdo, pollo, cordero…
Los niños no suelen comer demasiado pescado ni legumbres.
Los niños no suelen consumir frutas frescas, las suelen preferir en zumo o refrescos industriales. Deberían tomar fruta fresca porque es muy sana, tiene muchas vitaminas.

Activitat 3 fitxa CL 1 (comprensión lectora)
Podríamos comer carne o pescado en lugar de huevos. (F)
Es bueno tomar todos los días diferentes tipos de carne. (F)
Cuando comemos natillas estamos comiendo huevo. (V)
Debemos alternar las patatas con hortalizas y ensaladas. (V)

Activitat 4 fitxa CL 1 (comprensión lectora)
Que los productos lácteos son derivados de la leche significa que se obtienen a partir de la leche. Son productos lácteos; yogurt, queso, helado, mantequilla, cuajada, nata…

Activitat 5 fitxa CL 1 (comprensión lectora)
Respuesta personal.

SOCIALS

Pàgina 90-91
Exercici 1.
Cotxes: cinturó de seguretat i una cadira adequada a la vostra edat i pes.
Motos: el casc.
Autocars i autobusos: el cinturó.

Exercici 2.
Distraure al conductor cridant-li l’atenció, parlar en el mòbil, corre massa, abocar-se per la finestra, canviar de seient, baixar del vehicle sense mirar o abans que estiga parat del tot…

Exercici 3.
Posar el casc, dur alguna peça de vestir reflectora, mantindre la distància de seguretat i hem d’anar en fila índia.

Exercici 4.
Hem d’anar per la vorera i hem de travessar pels passos de vianants.

Pàgina 92-93

Exercici 1.
-Turisme de sol i platja.
-Turisme de sol i platja.
-Turisme cultural.
-Turisme rural i natural.
– Turisme rural i natural

Exercici 2.
– Turisme de sol i platja: Costa de la Llum, a Cadis, a més de tindre una platges precioses, és molt bona per a practicar el kitesurf.
– Turisme rural i natural: Sierra de Conca, té pobles amb molt d’encant en plena naturalesa, a més dels seus bonics paisatges
– Turisme cultural: Roma, m’agrada molt la història de l’antic poble romà i ací puc trobar moltes ruïnes i museus sobre el tema.

MATEMÀTIQUES

Exercici. 1 fitxa 1
10.000 + 5.000 + 8 = 15.008
90.000 + 400 + 10 + 9 = 90.419
40.000 + 5.000 + 600 + 30 + 5 = 45.635

Exercici 2 fitxa 1
Dotze mil trenta – dos: 12.032
Trenta – sis mil nou – cents tres: 36.903
Catorze mil cinc – cents quaranta – nou : 14.549
Vuitanta-quatre mil dos-cents setanta-sis: 84.276

Exercici 3 fitxa 1
4.567 < 5.476 < 6.457 < 45.670 < 45.760 < 54.657 < 54.765

Exercici 4 fitxa 1
9.999 > 10.000 > 10.001 45.008 > 45.009 > 45.010
23.889 > 23.890 > 23.891 78.499 > 78.500 > 78.501
33.339 > 33.340 > 33.341 99.989 > 99.990 > 99.991

Exercici 5 fitxa 1
45.004 – 5.000
67.598 – 500
51.034 – 50.000
12.752 – 50
34.985 – 5

Exercici 1 fitxa 2
1.566.000m = 1.000.000+500.000+66.000

Exercici 2 fitxa 2
1.400.000 – 4.100.000
Quatre milions cent mil

Exercici 3 fitxa 2
L’opció correcta és Porto o Ourense que tenen 3 unitats de miler.

Exercici 1 fitxa 3
L’opció correcta és la D- Roma, París, Torí, Porto, Ourense i Huelva.

Exercici 2 fitxa 3
Aquesta afirmacióno és correcta.
El nombre 670 en nombres romans és DCLXX

Exercici 3 fitxa 3
L’opció correcta és la A. Parish

SOLUCIONARI per entretindre’s.