Dia Internacional dels Drets de la Infància i Adolescència

Com cada any, el passat 20 de novembre, vam celebrar un dia molt especial per a nosaltres com a escola, el Dia Internacional dels Drets de la Infància i Adolescència, dia dedicat a tots els xiquets i xiquetes del món.

Des del CEIP LLebeig de Dénia, hem volgut celebrar aquest dia contribuint al coneixement i sensibilització dels drets de la infància dins del marc dels Objectius del Desenvolupament Sostenible (ODS), Agenda 2030.

Després de presentar els ODS, els nostres alumnes majors es van qüestionar què podíem fer des de l'escola per a aconseguir el ODS 2, Fam Zero. A partir d'aquesta pregunta, els docents decidirem convidar a un representant de l'associació “Estén la teua mà” perquè ens comptara com ajuden a les persones més vulnerables. Va ser sorprendre't escoltar les preguntes tan curioses que llançaven els nostres xiquets i xiquetes per a saber com es col·labora amb les famílies sense recursos. A partir d'aquesta experiència, acordem fer una recollida d'aliments i donar-los a l'associació per a contribuir a una bona causa. A més hem treballat el Dret a l'Alimentació: tot xiquet té dret a una bona alimentació, cap xiquet hauria de passar fam o patir d'inanició.

A través d'aquesta activitat hem treballat altres ODS, com són la Fi de la Pobresa (1) i Salut i Benestar (3). Les famílies han respost satisfactòriament a aquesta proposta i la nostra infància ha valorat l'important que és una cosa tan bàsica com tindre gel per a dutxar-se.
Quan es va fer la recollida de productes d’higiene i aliments per part dels encarregats de l'associació, l'alumnat del comitè de sostenibilitat, format per xiquets i xiquetes d'edats compreses entre els 5 i 12 anys, van ser els qui van fer el lliurament al representant de l'associació.
Ha sigut una activitat en la qual hi ha hagut molta participació i implicació per part de tota la Comunitat Educativa. I la frase que resumeix aquesta activitat és la que va dir una alumna de 6é d'educació primària: “Que bé em sent quan faig el bé pels altres!”. Així que estem convençuts que quan una persona millora, tots guanyen.