CURS 2024-2025
CURS 2024-2025
Copia-de-Poester-25-noviembre-violencia-de-geenero-dibujo-vector-mujer-lila.pdfCURS 2023-2024
DIA MUNDIAL AUTISME Curs 2023-2024
CURS 2023-2024
CURS 2023-2024
ACTIVITATS PEL…
Tercer trimestre 2022-2023
Segon trimestre 2022-2023
Primer trimestre 2022-2023
stop viòlencia gènere
STOP VIOLÈNCIA DE GÈNERE
Aquest dimecres 25 de Novembre hem celebrat el dia Internacional contra la violència de gènere.
A les aules dels alumnes de 4t, 5è i 6è hem organitzat varies activitats per prevenir la violència de gènere dins de diferents àrees.
Dins del projecte conviu en la sessió d’educació emocional i convivència hem vist la diferència entre els insults i els elogis, a més a través d’un vídeo, hem parlat dels estereotips de gènere que més ens afecten.
Dins de l’àrea d’educació artística hem participat a un concurs de dibuix i hem preparat una cançó que es diu “LA PUERTA VIOLETA”.
Volem acabar trasmetent aquest missatge:
“Que ningú et diga el que has de fer per ser xic o xica!”
conviu fi curs 2022
COOPERAR PER CRÉIXER
Estimades famílies, com tots els anys amb el CONVIU (junt amb la vessant emocional), hem seguit entrant a les aules per realitzar codocència amb les tutores i tutors, amb la finalitat de continuar avançant cap a una escola més inclusiva.
Així doncs, dins el projecte de centre del THL, hem portat endavant racons diversificats. També activitats significatives per a l’alumnat amb l’elaboració d’un producte final segons les diferents tipologies textuals. Amb la mateixa línia, hem treballat la lectura en parelles, individual i en equip, hem fet jocs i estacions d’aprenentatge molt divertides per poder adquirir estratègies que els ajuden a millorar l’escriptura i la lectura. Un altre dels aspectes que hem acompanyat ha estat l’ortografia mitjançant l’estimulació de la memòria visual i els processos cognitius que ajuden a millorar-la. També s’ha efectuat el taller “Mans en forma”, per millorar les habilitats psicomotrius relacionades amb adquirir una major destresa a l’hora d’escriure. De la mateixa manera, dins el projecte de centre de Supermate, hem realitzat jocs matemàtics per treballar habilitats matemàtiques i de raonament. Així mateix, s’han creat tallers de resolució de problemes de manera cooperativa i d’altres per apropar els continguts de manera més pràctica. En els més menuts de l’escola, hem preparat sessions on poder experimentar amb les mates pels diferents canals sensorials (auditiu, visual i cinestèsic).
A més a més tots aquests projectes es nodreixen i s’enriqueixen de l’Aprenentatge Cooperatiu el qual és un pilar fonamental a la nostra escola.
Per últim, afegir que tot això és possible gràcies a la unió, l’estima i el respecte que existeix entre totes les persones que dia a dia acompanyem als infants.
conviu mes de novembre
L’arbre del RESPECTE
Benvolgudes famílies
És ben sabut, que la diversitat és riquesa i per això, el respecte, és un pilar importantíssim per a la nova societetat que entre totes i tots, estem construïnt.
Per tal de poder abordar-ho, durant aquest primer trimestre hem estat reflexionant sobre la importància del respecte per a gaudir d’un bon clima de convivència a l’escola i fora d’aquesta. Us compartim unes paraules, dibuixos i frases inspiradores que cada alumna/e d’Infantil i Primària ha creat.
centres inclusius
CENTRES INCLUSIUS
LES MESTRES DE SUPORT EN ELS CENTRES INCLUSIUS
El passat 25 de novembre de 2021, durant la sessió formativa de directors de l’ADIP-PV (Associació de Directores i Directors d’Infantil i Primària del País Valencià), la reconeguda investigadora en inclusió educativa Odet Moliner, va dedicar les següents paraules al Projecte d’Inclusió i Convivència del nostre centre: “Vos centreu en com millorar les pràctiques de l’aula, en com fer realitat l’inclusió dins de les aules a partir de la incorporació de metodologies didàctiques per a les aules inclusives (…) Destacaria com en el vostre centre aprofiteu els recursos que teniu per a la formació, és a dir, per a l’autoformació liderada per l’equip de suport a la inclusió (…) En definitiva, estem parlant d’un lideratge distribuït i compartit, ja que l’equip directiu dóna suport, però qui està al front són els especialistes de PT i AL, que són les impulsores”.
Ens va enorgullir molt el fet que una persona especialitzada en inclusió educativa dedique eixes paraules al nostre Projecte Conviu, per la qual cosa volíem compartir-les amb tots vosaltres. A continuació, vos mostrem un fragment de la passada sessió formativa on les protagonistes són Odet Moliner i Maria Esteve, la nostra cap d’estudis.
dia de la dona 2021
DIA DE LA DONA
Durant la setmana del 8 al 12 de març hem realitzat al CEIP L’Albea diverses activitats relacionades amb el dia de la dona. Aquestes pretenien aprofundir en la recerca de la igualtat i la no discriminació cap a la dona.
Ha sigut d’allò més divertit, ja que hem conegut la biografia de dones valencianes extraordinàries, entre les quals trobem a Reyes Martí, Anna Lluch, Patricia Campos i Mónica Nuñes. I sabeu què? Ens ha agradat tant la seua valentia i voluntat que hem decidit tindre un record de les mateixes a les parets de la nostra escola. Mireu que bonic ha quedat!
A més, també hem rendit homenatge, amb missatges d’estima i agraïment, a les dones de la nostra vida. Amb tots aquests missatges hem creat dues grans ales en un mural, el qual hem emprat com a photocall. Va ser molt emocionat quan tots els xiquets i xiquetes eixien a fer-se una foto en el mural per a poder donar-li-la a les seues dones més importants.
Finalment, s’han dut a terme unes xarrades sobre coeducació i igualtat destinades a alumnat de 5é i 6é, les quals ens van encantar.
En resum, ha sigut una setmana intensa plena d’emocions que ha comptat amb la participació de l’artista Paula (@laulauenlaseuatinta) i la col·laboració de l’ajuntament de Vall d’Alba. Moltíssimes gràcies a tothom!
INFORGRAFIA TRANSICIÓ
NORMES ESCOLA
conviu 1r trimestre
PROJECTE CONVIU 6é
Durant aquest 1r trimestre del curs 2020- 2021, a les aules de 6é de primària, hem treballat el respecte i la tolerància, mitjançant la docència compartida on ens trobem les dos mestres juntes a l’aula (la mestra tutora i la mestra de suport a la inclusió).
Servint-nos de diferents activitats i pràctiques hem reforçat entre les xiquetes i els xiquets l’establiment de vincles positius i respectuosos entre ells i elles.
Ens hem centrat en reforçar la norma de convivència que tot l’alumnat de l’escola va consensuar mitjançant l’aprenentatge dialògic i reunions de delegades i delegats. Al Ceip l’Albea tenim la gran norma: “M’AGRADA QUE EM RESPECTEN I RESPECTAR” i unes normes que es deriven d’aquesta que son:
– SER AMABLES.
– DIR PARAULES BONIQUES.
– PENSAR EN POSITIU.
– AJUDAR I DEMANAR AJUDA.
– CAMINAR TRANQUILS I TRANQUIL.LES PER L’ESCOLA.
– PARLAR FLUIX.
– ESCOLTAR.
– TINDRE PACIÈNCIA I SABER ESPERAR.
– TRACTAR BÉ EL MATERIAL.
Els xiquets i les xiquetes van elaborar un contracte de compromís personal on es comprometen a respectar i complir aquestes normes i estem treballant en la resolució pacífica i assertiva dels conflictes.
També hem treballat el valor de la tolerància i ens estem preparant per ser capaços de tolerar les opinions i manera de ser dels demés per tal de, en última instància, ser tolerants amb nosaltres mateixa, agafant responsabilitat dels nostres sentiments, pensaments i accions per tal de ser capaços de poder expressar als demés quelcom que no m’agrada d’una manera assertiva i respectuosa.
Al proper trimestre seguirem incidint en aquest aspecte, ajudant a fer una gestió positiva de l’enuig, la frustració i l’enveja, i fomentant l’estima entre les xiquetes i els xiquets.
gestió por
GESTIÓ DE LA POR
Dintre del Projecte Conviu que portem a terme a l’escola, realitzem una sessió setmanal on treballem la comprensió i l’expressió oral vinculades a l’educació emocional i la convivència.
Durant el primer trimestre del curs 2020-2021 hem treballat la gestió de la por, mitjançant la docència compartida on ens trobem els dos mestres junts a l’aula (el mestre/a tutor/a i la mestra de suport a la inclusió).
Servint-nos de diferents activitats i pràctiques hem oferit a les xiquetes i els xiquets estratègies per gestionar les seues pors.
Hem vist la diferència entre les pors reals (davant una situació perillosa) i les pors que estan en la nostra ment (imaginar situacions o coses que ens angoixen). També hem treballat estratègies per poder vèncer les pors que estan en la nostra ment i les xiquetes i xiquets han fet unes activitats molt creatives!! En aquestes fotos podeu veure alguns dels seus treballs.
novetats conviu
El claustre de mestres del Ceip l’Albea ens sentim molt agraïts per la següent notícia que volem compartir amb tota la comunitat educativa:
La Conselleria d’Educació ha penjat a la seua web el Projecte Conviu que portem a terme a l’escola amb tanta ilusió perquè puga servir d’inspiració i model a molts altres centres en referència a la convivència i la inclusió educativa.
Podeu consultar aquesta publicació al següent enllaç:
http://www.ceice.gva.es/va/
Aprofitem per saludar-vos atentament.
menció finalistes yoincluyo
El 19 d’abril de 2020 va tindre lloc la gala d’entrega de premis dels primers reconeixements nacionals YoIncluyo del projecte de formació Aula Desigual.
El nostre Projecte Conviu: pràctiques d’educació emocional i inclusiva per a la convivència i l’èxit escolar va ser considerat com a experiència educativa més rellevant en l’àmbit de la inclusió educativa espanyola.
El Claustre de mestres volem agrair a tota la comunitat educativa del CEIP L’ALBEA el seu compromís i dedicació, gràcies a cadascú de vosaltres aquest projecte és possible. Juntes i junts seguirem apostant i treballant per una escola emocional i inclusiva.
finalista conviu
FINALISTES “RECONOCIMIENTOS NACIONALES #YOINCLUYO”
❤️PROJECTE CONVIU❤️
Estimada comunitat educativa: ens complau donar-vos la notícia de que vam presentar el nostre Projecte Conviu: pràctiques d’educació emocional i inclusiva per a la convivència i l’èxit escolar, als reconeixements nacionals d’escoles inclusives de l’Aula Desigual #YoIncluyo i d’entre les experiències educatives presentades ens han seleccionat com a finalistes💪🏻❤
Us emplacem a l’entrega de premis online que tindrà lloc el proper diumenge 19 d’abril a les 18h. En breu us informarem de l’enllaç per entrar a la gala d’entrega de premis. Gràcies a tots i totes per fer-ho possible.
formació conviu
I JORNADA CONVIU
I JORNADA CONVIU
El passat dissabte 5 d’octubre de 2019, vam celebrar la I Jornada Conviu al Ceip l’Albea de Vall d’Alba.
La finalitat d’aquesta jornada va ser poder presentar-vos i fer-vos partíceps a tota la comunitat educativa del nostre Projecte Conviu. Pràctiques d’Educació Emocional i Inclusiva per a la Convivència i l’Èxit Escolar, que amb tanta il·lusió estem portant a terme a l’escola i amb el qual pretenem millorar el benestar emocional del nostre alumnat per facilitar l’aprenentatge i l’èxit escolar.
La jornada es va dur a terme pel matí i la programació va ser la següent:
– A les 10h vam presentar el Projecte Conviu i vam visualitzar un vídeo al saló d’actes de la Casa de Cultura.
– A les 10.45h vam realizar un joc cooperatiu amb totes les famílies, alumnes i mestres assistents.
– A les 11.15h vam esmorzar totes i tots junts!
Des de l’escola volem agrair-vos el vostre interés i participació en la I Jornada Conviu. Va ser un matí molt emotiu i divertit. Moltes gràcies a totes i tots per fer-ho posible! 🙂
Video Conviu
PROJECTE CONVIU
Aquest curs 2018-2019 hem iniciat al Ceip l’Albea el Projecte Conviu: pràctiques d’educació emocional i inclusiva per a la convivència amb el qual pretenem millorar el benestar emocional de l’alumnat per facilitar l’aprenentatge i l’èxit escolar.
Amb el present vídeo podeu visualitzar la filosofia del nostre treball a l’escola. El proper curs us seguirem informant! 😊