CINQUÉ

EIXIDA A LA SERRA D’IRTA (CASTELL DE SANTA MAGDALENA)

El 22 de novembre els alumnes de 5é van visitar el castell de Santa Magdalena acompanyats per les monitores del centre d’interpretació de la Serra d’Irta. En esta eixida ens van explicar com era la vida anys arrere en aquella zona de la Serra, com vivia la gent, quins oficis tenien lloc… La xarrada va finalitzar amb una xicoteta dramatització per grups dels diferents oficis que ens van explicar. Finalment vam fer una ruta senderista per la serra fins a arribar al castell.

VISITA DELS AGENTS FORESTALS A L’ALUMNAT DE 5é

Al segon trimestre ens van visitar els agents forestals de la zona. Ens van explicar moltes coses relacionades amb la prevenció i extinció d’incendis així com de les diferents espècies animals i vegetals que podem trobar a la Serra d’Irta.

Experiments:

A l’aula realitzem diferents experiments relacionats amb el FOC:

1- La vela: comprovem com si el foc es queda sense oxigen s’acaba apagant.

2- Construcció de diferents maquetes per a comprovar diferents hipotesi plantejades pels forestals.

VIATGE A EIVISSA

Arribada a València i aeroport d’Eivissa

Visita a la Torre de la Sal Rossa

Esta torre es va concebre amb l’objectiu de protegir i defendre els carregadors de sal, d’ací ve el seu nom. Construïda en el segle XVI (1762). Com la resta de torres de defensa, consta d’una planta baixa i un primer pis al qual es puja per una escala amb la particularitat de ser de caragol amb esglaons d’una única peça de maragda.

Taller de ball eivissenc (Ball Llaurador).

Exhibició de ball tradicional d’Eivissa

Exhibició de ball de bastons tradicional de Peníscola

Convivència

L’alumnat va gaudir d’unes jornades lúdiques i de convivència amb la resta de l’alumnat de les altres escoles.

Taller d’escriptura fenícia

En el taller d’escriptura fenícia els alumnes van conéixer l’alfabet fenici i van escriure diferents paraules. La primera, evidentment, va ser el seu nom. Van descobrir que no hi havia una equivalència en totes les lletres del nostre alfabet.

Visita teatralitzada per Dalt Vila

A dalt Vila (ciutat alta) és el nom popular amb què és coneguda la part alta del nucli històric de la ciutat d’Eivissa , declarada Patrimoni de la Humanitat el desembre de 1999.

Ses Feixes.

Els seus feixes són una plana al·luvial argilenca d’Eivissa  formada a la part interior de les badies de Vila i Talamanca, on aboca la conca de la Séquia Llavanera.

Antigament esta era una zona humida litoral, d’aigües dolces i salabroses, sobre la qual es va produir un assentament agrícola de regadiu molt antic. Es van construir un sistema de séquies per a drenar l’aigua superficial.

La major part de la zona humida va ser canalitzada pels àrabs, que van establir un sistema de reguiu únic en el món de l’època, basat en el sistema de regueró per capil·laritat.

Exposició dels nostres alumnes a Eivissa

Les 3 escoles participants en el projecte van realitzar diferents exposicions relacionades amb el castell i l’entorn de cada poble.

PRESENTACIÓ PENÍSCOLA

RECOLLIDA DE RESIDUS PER LA MARJAL

VISITA AL CASTELL DE PENÍSCOLA

L’alumnat de 5é va realitzar una eixida per a conéixer els voltants del castell de Peníscola i posteriorment van rebre una visita guiada per l’interior del castell.

El castell de Peníscola, també anomenat castell del Papa Luna, és una fortalesa d’origen templer al punt més elevat del penyal de Peníscola (Baix MaestratPaís Valencià), sobre el qual s’assenta la localitat homònima, que envolta el castell.