CEIP “ENRIQUE RAMBAL”

El nostre centre es va construir per a cobrir les necessitats d’escolarització de la localitat i les necessitats pedagògiques que establia la Llei General d’Educació aprovada en 1.970. La seua construcció va començar el 12 de desembre de 1.972 i les obres van acabar el 15 de març de 1.974.

Va començar a funcionar en setembre de 1.974 amb el nom de Col·legi Públic Comarcal José Antonio, i el seu primer Director va ser Sr. Ramón Espeleta Soriano. Va ser inaugurat oficialment el 7 de setembre de 1.976 amb la presència de les principals autoritats provincials i locals.

Durant aquests primers anys  va escolaritzar a l’alumnat de  E.G.B. (Ensenyament General Bàsic) d’Utiel, procedent de l’antiga Agrupació Escolar Enrique Rambal que a partir de llavors es va quedar solament amb els xiquets i xiquetes de Preescolar, i a l’alumnat de la “2a Etapa” (6é, 7é i 8é) dels llogarets d’Utiel, Sinarcas i Caudete de las Fuentes.

En 1.981 va canviar el seu nom pel de Col·legi Públic Comarcal Blasco Ibáñez, i al setembre de  1.989 s’incorporen al  centre l’alumnat  i  les  mestres  de l’Agrupació  Enrique Rambal, encara que continuen impartint les classes en l’aulari existent al costat de l’Albereda.

Amb l’aplicació d’una nova llei d’educació, la LOGSE, que dividia l’ensenyament obligatori en dues etapes (E. Primària i Educació Secundària Obligatòria), l’any 2.002 l’alumnat de E.S.O. va ser enviat als instituts, per la qual cosa a partir d’aqueixa data el nostre centre solament escolaritzava alumnat d’Infantil i Primària d’Utiel i de les urbanitzacions de Casas Medina i l’Hontanar.

Durant el curs 2002/2003 es va procedir a realitzar unes obres de reforma i condicionament del centre, que va obligar a traslladar a l’alumnat a les aules de l’antic centre de Formació Professional.

Al setembre de 2.003 s’instal·la en el centre tot l’alumnat de E. Infantil, deixant les antigues instal·lacions al costat de l’Albereda, produint-se així la unificació en el centre de tot el seu alumnat. Durant aquest curs es realitza la proposta per a tornar a canviar de nom al centre i a partir de setembre de 2.004 som el CEIP. ENRIQUE RAMBAL.

El nom del nostre centre és un homenatge al Sr. Enrique Rambal García, un famós autor, actor i director de teatre. Va nàixer a Utiel el 21 de setembre de 1989 encara que uns anys després es va traslladar a València. Sent molt jove va aconseguir tindre la seua pròpia companyia de teatre, iniciant una brillant carrera de triomfs per Espanya i Amèrica, on va realitzar vàries gires. Malgrat els seus viatges, mai va perdre el contacte amb la localitat d’Utiel i els seus habitants, sent un gran benefactor d’aquesta. Per això després de la seua defunció en 1956 atropellat per una motocicleta a València, les seues restes descansen en el Cementeri d’Utiel.

Sr. Enrique Rambal García