PROJECTE EDUCATIU

El Projecte Educatiu és el nostre full de ruta, el lloc on exposem les nostres intencions com a Comunitat Educativa en la relació a qualsevol aspecte del centre i hem d’actualitzar-lo a la realitat del nostre alumnat, les seues famílies i el professorat amb el qual comptem.

En la nostra opinió l’escola ha de ser un lloc on es pal·lien les deficiències de la societat actual.  Una societat consumista i materialista on la majoria viu de pressa, sense gaudir del camí recorregut i només pensant en la meta. Hi ha un excés de competitivitat en lloc de cooperació i col·laboració perdent la perspectiva del que realment és important i valuós.

Si alguna cosa hem aprés és que per a ser realment feliç no sols necessitem una casa, menjar i higiene sinó que la resiliència, l’equilibri emocional, la salut, les relacions humanes, l’amor i l’amistat són també  necessitats  bàsiques humanes i la falta d’aquestes comporta grans perjudicis.

Per tant, el nostre objectiu primordial és formar integralment a les xiquetes i xiquets que seran els adolescents del demà i els adults del futur. Per a això, apostem per un treball integral de la seua persona on, per descomptat, els coneixements adquirits seran de gran rellevància i significatius però a més donarem gran importància al desenvolupament de valors que li permetran viure en una societat plural  i canviar les maneres de vida que estan arruïnant el nostre mitjà, la nostra terra.

Un dels nostres objectius serà fer un treball de conscienciació real i de respecte per l’entorn partint del pròxim perquè el nostre alumnat cada vegada és més urbanita i no disposa, en la majoria dels casos, de la possibilitat de gaudir i conéixer la naturalesa.

Per això, en un futur pròxim plantejarem una transformació del nostre pati gris de ciment en un pati viu on siga possible acostar al nostre alumnat a valors indispensables per al futur i seran els propis alumnes/as amb ajuda del professorat els qui realitzaran propostes perquè una comissió s’encarregue de dissenyar el pati ideal per al nostre centre.

Així mateix, desitgem desenvolupar al màxim les potencialitats a nivell físic i psicològic del nostre alumnat basant-nos en la neurociència i en actuacions d’èxit d’altres centres educatius.

És per això que el present escolar 2021-22 hem inclòs l’assignatura d’Ed. Física i Música des d’Infantil 3 anys. Assignatures que si són impartides des d’edats primerenques proporcionen grans beneficis a nivell neuronal, físic i emocional  la qual cosa redueix el fracàs escolar enormement.

Uns altres dels nostres objectius són promoure l’animació lectora i treballar les matemàtiques en edats primerenques de manera manipulativa. La Neurociència ha demostrat que totes dues iniciatives afavoreixen les fuunciones executives. A més a través de l’animació lectora podem desenvolupar la intel·ligència emocional del nostre alumnat i promoure l’educació en Valors.

També és crucial fomentar una alimentació saludable des de l’etapa d’Infantil perquè les últimes investigacions ciéntificas asseguren que el nostre cervell treballa en connexió amb el nostre intestí, fins i tot el denominen el nostre segon cervell. I, per descomptat, fomentar hàbits de vida saludables posant l’accent principalment a evitar l’ús de dispositius com a tauletes o mòbils en edats primerenques perquè cada vegada hi ha més evidències científiques dels trastorns que provoquen.

Mahatma Gandhi va dir: “Mantingues positius els teus valors perquè els teus valors es converteixen en el teu destí”. I és que, efectivament, si les persones cultivem i eduquem en valors tindrem un futur més solidari, bondadós, honest, sensible, humil i respectuós. Els valors com a Honestedat, Solidaritat, Responsabilitat, Pluralisme, Llibertat, Justícia social, Tolerància, Igualtat, Empatia, Voluntat, Respecte, Compassió, Amor, Perdó, Gratitud, humilitat, sensibilitat,…Seran clau per a una formació integral dels nostres alumnes/as i no sols hem de treballar-los sinó també buscar oportunitats perquè els posen en pràctica.

L’escola és i vol ser ideològicament pluralista. Basant-nos en el respecte cap a totes les ideologies, creences i tradicions, intentant donar al xiquet/a informacions el més objectives possibles perquè progressivament formen els seus propis criteris i, analitzant la realitat, puga prendre decisions responsables.

El centre utilitza les dues llengües oficials de la nostra Comunitat  com a llengües d’aprenentatge i, actualment, s’amb el programa plurilingüe introduint l’ús de l’anglés des de l’inici de l’escolaritat.

El centre pretén que la seua acció educadora done una resposta adequada, tant a les necessitats específiques dels alumnes, com a la diversitat de ritmes evolutius i capacitats intel·lectuals d’aquests, mitjançant una acció individualitzada i d’atenció a la diversitat. Per a això, es basarà en l’observació directa, experimentació, el descobriment i l’activitat de l’alumnat en els processos significatius d’ensenyament-aprenentatge, amb alternança entre la socialització i la individualització. Considera  que  l’aprenentatge de continguts instructius i el de procediments, així com actituds, valors i normes han d’anar units. El centre segueix una metodologia activa, globalitzadora, crítica, creativa i vivencial.

Estimades famílies estan a la vostra disposició, prèvia cita, per a consulta en el centre, els diferents documents d’organització del nostre centre que formen part del nostre projecte educatiu.