Trets d’identitat

Trets d'identitat

Els trets d'identitat del centre, que entenem com els principis pedagògics d'actuació que han d'impregnar tot el quefer de l'escola, són els següents:

  • Pluralisme i valors democràtics

Han de guiar les preses de decisió, l'organització i la didàctica. Sobre ells es recolza: la llibertat de pensament i d'acció, la responsabilitat, la solidaritat, el respecte als altres (malgrat la discrepància) i el respecte a les minories.

  • Arrelament al medi

Cultura i espai són dues cares d'una mateixa realitat que anomenem medi, un recurs didàctic que s'emprarà perquè l'alumnat visca els coneixements, els organitze i universalitze el saber.

  • Normalización lingüística i cultural

La llengua d'un poble és el màxim exponent de la seua cultura i considerem que el paper de l'Escola és fonamentalment transmetre a les noves generacions la cultura del poble sense complexos i des de la igualtat, la fidelitat i l'autoestima.

  • Aconfessionalitat respectuosa

El Cronista Chabret és un centre educatiu aconfessional i, per tant, preconitza el respecte envers la religió assumida per les persones de la comunitat educativa.

  • Tractament individual de la diversitat

Formem personalitats concretes, atenint-nos a la capacitat personal, moment evolutiu i situació socioeconòmica I cultural.

  • Coeducació

Treballarem pedagògicament perquè l'alumnat conega la seua personalitat i evite la discriminació que sofreix la dona, que es manifesta sovint en actituds, llenguatge, accions i omissions.

  • Metodologia dinamitzadora

Considerem que el professorat ha de ser suggeridor, dialogant i crític, perquè l'alumnat s'adapte al medi físic i social que l'envolta. La comunicació i el treball han de ser la base de la formació i de l'aprenentatge.

  • Valoració de l'esforç

Considerem que l'esforç és molt important en l'aprenentatge i en moltes de les tasques que ens exigeix la vida I el tindrem molt en compte a l'hora de valorar l'evolució dels alumnes i els seus resultats.

  • Creativitat

Fomentarem les capacitats creatives en totes les matèries del currículum al temps que les reflexives de forma complementària i mai excloent.

  • Gestió participativa

Estimularem la participació en la gestió democràtica a nivell del professorat, personal no docent, família i alumnat mitjançant el Consell Escolar. El Claustre s'organitza en base al principi assumit que anomenàrem direcció col·legiada, acceptant voluntàriament i rotativamente el càrrec de direcció i la resta de responsabilitats organitzatives.