Trets d’identitat

Trets d'identitat

Els trets d'identitat del centre, que entenem com els principis pedagògics d'actuació que han d'impregnar tot el quefer de l'escola, són els següents:

  • Pluralisme i valors democràtics

Han de guiar les preses de decisió, l'organització i la didàctica. Sobre ells es recolza: la llibertat de pensament i d'acció, la responsabilitat, la solidaritat, el respecte als altres (malgrat la discrepància) i el respecte a les minories.

  • Arrelament al medi

Cultura i espai són dues cares d'una mateixa realitat que anomenem medi, un recurs didàctic que s'emprarà perquè l'alumnat visca els coneixements, els organitze i universalitze el saber.

  • Normalización lingüística i cultural

La llengua d'un poble és el màxim exponent de la seua cultura i considerem que el paper de l'Escola és fonamentalment transmetre a les noves generacions la cultura del poble sense complexos i des de la igualtat, la fidelitat i l'autoestima.

  • Aconfessionalitat respectuosa

El Cronista Chabret és un centre educatiu aconfessional i, per tant, preconitza el respecte envers la religió assumida per les persones de la comunitat educativa.

  • Tractament individual de la diversitat

Formem personalitats concretes, atenint-nos a la capacitat personal, moment evolutiu i situació socioeconòmica I cultural.

  • Coeducació

Treballarem pedagògicament perquè l'alumnat conega la seua personalitat i evite la discriminació que sofreix la dona, que es manifesta sovint en actituds, llenguatge, accions i omissions.

  • Metodologia dinamitzadora

Considerem que el professorat ha de ser suggeridor, dialogant i crític, perquè l'alumnat s'adapte al medi físic i social que l'envolta. La comunicació i el treball han de ser la base de la formació i de l'aprenentatge.

  • Valoració de l'esforç

Considerem que l'esforç és molt important en l'aprenentatge i en moltes de les tasques que ens exigeix la vida I el tindrem molt en compte a l'hora de valorar l'evolució dels alumnes i els seus resultats.

  • Creativitat

Fomentarem les capacitats creatives en totes les matèries del currículum al temps que les reflexives de forma complementària i mai excloent.

  • Gestió participativa

Estimularem la participació en la gestió democràtica a nivell del professorat, personal no docent, família i alumnat mitjançant el Consell Escolar. El Claustre s'organitza en base al principi assumit que anomenàrem direcció col·legiada, acceptant voluntàriament i rotativamente el càrrec de direcció i la resta de responsabilitats organitzatives.

social-media-2457842_1280

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies