5a mobilitat del KA 101: Eines per al canvi. Jobshadowing a Itàlia

La setmana del 30 al 3 de juny, kike i Maria, han visitat una escola a Taranto, Itàlia. Diferents edificis conformen el centre que abarca alumnat dels 2 fins al 16 anys, encara que aquesta mobilitat té l’objectiu d’aprofundir en el coneixement de la metodologia de l’educació Infantil.
L’equip docent destaca com a particularitat l’heterogeneïtat dels grups, és a dir, classes on podem trobar alumnat de 3, 4 i 5 anys. La directora del centre els explica que aposten per aquest tipus d’agrupament ja que, segons els seus principis educatius, potència l’autonomia, enriqueix les relacions socials entre iguals i s’aprén conjuntament adaptant-se les activitats als diferents nivells de l’aula.
D’altra banda, aposten per la introducció de les noves tecnologies des d’Infantil i s’observa la continuïtat en etapes posteriors, on fan ús de tabletes al seu dia a dia. A més a més, han començat a donar-li valor als espais exteriors, ja que des de la pandèmia han vist la importància que té l’educació a l’aire lliure.
En conclusió, els docents destaquen la rellevància d’aprendre in situ (jobshasowing) i compartir vivències i experiències amb companys i companyes d’altres països per millorar la pràctica educativa.
Els intercanvis entre escoles posen en comú els coneixements al voltant de l’educació que hi ha a altres centres de la Unió Europea i ens ajuda a donar valor al que tenim al nostre col·legi i a allò que volem implementar per a estar sempre actualitzats i donar el millor de nosaltres.