ART AMB TOTS ELS SENTITS A 5 ANYS

L’art de processos és un moviment artístic que no busca com a objectiu final un resultat, sinó que l’alumnat gaudisca de l’experiència i del plaer d’aprendre fent i creant sense comparacions ni models de referència. L’art ens ajuda a expressar mitjançant el cos, les nostres emocions, les vivències i experiències pròpies i ens allibera. A l’aula de 5 anys hem encetat els tallers d’art de processos amb la finalitat de mostrar com i qui som a través de diferents tècniques i materials. En una de les ocasions preparàrem l’aula amb elements de festa, en una provocació central i diverses propostes de pintura amb textures, que conviuen amb música suau i tranquil·la. En altra ocasió presentàrem una xocolatada artística.

Però no sols preparem l’aula, sinó que també parlem amb l’alumnat per fer-los partícips del procés. El dia d’abans del taller seiem en rogle i els contem que alguna sorpresa els rebrà l’endemà tan prompte com entren a l’aula i que hauran de dur totes i tots el davantal per poder participar. Açò ja crea nerviosisme i emoció. Arribat el moment ens posem el davantal, obrim la porta i alah, guauu… tots els sentits es posen en funcionament i donem pas a què a l’alumnat explore i experimente sense interrompre processos interns