El CEIP Bonavista d’Ontinyent tanca els projectes europeus del curs 23-24 amb un job-shadowing a la ciutat de Bratislava en Eslovàquia.

Kike i Guillermo, membres de l’equip directiu del CEIP Bonavista d’Ontinyent tanquen el curs escolar realitzant un job-shadowing dins l’Acreditació Erasmus en la ciutat de Bratislava a Eslovàquia. L’activitat està realitzant-se del 13 al 17 de maig. Mitjançant aquesta mobilitat, el professorat ha pogut observar de primera mà l’organització i el funcionament del sistema educatiu eslovac.

El CEIP Bonavista és un centre Erasmus acreditat que té com a objectiu principal la posada en marxa de pràctiques sostenibles, la promoció de l’esport i l’adquisició d’hàbits de vida saludables, els quals son principis que estan recollits al seu projecte educatiu de centre.

A l’escola “Základná škola s materskou školou Jána Amosa Komenského”, han pogut conèixer com és el dia a dia de la seua comunitat educativa. En aquest job-shadowing han vist in situ la realitat del centre, tenint diversos encontres amb el professorat de l’escola per veure com arreplega les propostes de l’alumnat i les transforma en projectes anuals partint així dels seus interessos i inquietuds.

En aquesta mobilitat, l’equip del Bonavista ha profunditzat en aspectes mediambientals que allí es duen a terme i que podrien ser implementats al CEIP Bonavista, com per exemple la presència d’espais verds a les zones interiors, la conscienciació mitjançant activitats de reflexió de la importància de la cura de l’entorn i l’ús de transports sostenibles com puguen ser bicicletes, patinets o transport públic. Dins de les activitats planificades, han pogut tindre un encontre amb l’alumnat que estudia espanyol, han reflexionat sobre l’abús en la utilització de plàstics al nostre dia a dia, han descobert propostes didàctiques a l’àrea d’anglès amb temàtiques ecològiques. A més a més, han compartit les estratègies que han aplicat per tal de ser reconeguda com una escola verda i han pogut conèixer com organitzen espais educatius per fer-los més acollidors.

Al mateix temps, al llarg de la setmana, han pogut descobrir el patrimoni cultural de la ciutat. Així han visitat l’església blava, el centre històric, el riu Danubi, la catedral, el castell, entre altres llocs d’interès.

Kike i Guillermo fan una valoració molt positiva d’aquesta mobilitat on s’han sentit molt acollits des de primer hora per tot l’equip educatiu de l’escola visitada i tornen amb moltes propostes per a enriquir el projecte educatiu del CEIP Bonavista i continuar amb el distintiu d’escola verda que focalitza els seus esforços per aconseguir una societat sostenible i justa.

El fons econòmic al projecte 2023-1-ES01-KA121-SCH-000123200, dins l’acreditació Erasmus 2020-1-ES01-KA120-SCH-000095087, està cofinançat pel programa Erasmus+ de la Unió Europea. El contingut d’aquest/a article/notícia és responsabilitat exclusiva del CEIP Bonavista i ni la Comissió Europea ni el Servei Espanyol per a la Internacionalització de l’Educació (SEPIE) són responsables de l’ús que es puga fer de la informació ací difosa.

Som Bonavista!