Healthy teachers, healthy school. Mobilitat de professorat a Grècia dins del projecte de l’acreditació Erasmus

El CEIP Bonavista d’Ontinyent continua desenvolupant el seu projecte de l’Acreditació Erasmus amb altra mobilitat a la ciutat de Corfú, a Grècia. L’activitat s’ha dut a terme del 23 al 27 de juliol. L’acreditació Erasmus va ser aconseguida pel centre a l’any 2021. El curs 2021-2022 es van sol·licitar fons per poder dur a terme diverses activitats relacionades amb els objectius de l’acreditació Erasmus al llarg del curs 2022-2023.

– Millorar l’estil de vida saludable mitjançant l’augment de les activitats fisicoesportives al centre.
– Activitats preventives i de promoció de la salut mitjançant una alimentació adequada.
– Activitats de promoció de l’educació ambiental i l’ecologia.

L’equip directiu de l’escola ha realitzat un curs de formació anomenat “Healthy teachers, healthy school”. L’objectiu d’aquesta formació ha estat conèixer de manera integral el significat de seguir estils de vida saludables. Des d’aquesta perspectiva, a més a més de cuidar l’estil de vida amb una alimentació saludable, realitzar activitats esportives, dormir les hores suficients, tindre una bona hidratació, entre altres aspectes, s’assenyala també la importància de dur endavant accions per a cuidar d’un mateix i poder així tindre relacions interpersonals de qualitat. Alguns exemples podrien ser: passar temps amb els amics i amigues, tindre aficions, disposar de temps per a un mateix o conèixer les pròpies fortaleses.

Al curs han pogut conèixer persones d’altres països i compartir experiències educatives que es duen a terme en les seues respectives escoles, relacionades amb l’objectiu del curs, i que podrien implementar al centre. També, han pogut realitzar algunes activitats fisicoesportives com ioga, pilates o senderisme.

Al mateix temps, aquests dies de formació han estat molt positius per poder establir relacions amb companys i companyes d’altres països i així dur endavant projectes futurs.

L’equip directiu del CEIP Bonavista fa una valoració molt positiva d’aquesta mobilitat ja que cada vegada es camina cap un desenvolupament del projecte educatiu de centre seguint uns dels seus principis més importants: una escola amb una mirada respectuosa cap al medi, que camina cap a la sostenibilitat i que promou estils de vida saludables.

A més a més de la formació, Kike, Guillermo i Juan s’han pogut apropar a la cultura grega visitant diferents espais de la ciutat de Corfú com el centre històric, diverses platges amb molta biodiversitat, així com illes properes. Tanmateix, i aprofitant la visita al país, el professorat ha pogut retrobar-se i compartir un dinar típic grec amb Cristina i Georgia, auxiliars gregues Erasmus que han estat realitzant pràctiques al nostre centre.

Aquesta és la última mobilitat dels fons desenvolupats al curs 2022-2023 dins del projecte de l’acreditació. De cara el proper curs el centre ha rebut novament 19.000 € que els permetrà realitzar noves activitats, com un jobshadowing, un curs de formació, així com una mobilitat d’alumnat a Bulgària.

Sens dubte, ha sigut una gran experiència la que han viscut, que enriqueix el procés d’internacionalització iniciat en el centre i que tanca aquesta nova fase Erasmus dins de l’acreditació.