Setmana Erasmus intensa al CEIP Bonavista

El CEIP Bonavista va acollir una expedició de 14 alumnes i 3 professors d’Eslovènia la setmana del 5 al 10 de juny . Al llarg d’aquesta setmana l’alumnat de 6é de primària ha acollit l’alumnat eslové a les seues cases dins d’un projecte Erasmus, emmarcat a l’acreditació que el centre va aconseguir de manera pionera l’any 2020 i que els ha significat la disposició de 20.000 € per poder realitzar diverses mobilitats a altres països, tant per part de l’alumnat com el professorat. Les activitats han sigut finançades pel fons europeu, motiu pel qual l’alumnat no ha hagut de fer cap despesa per a la realització d’aquestes activitats formatives.

Des del centre s’han realitzat diverses accions per tal d’apropar la nostra identitat, llengua i cultura a l’alumnat eslové mitjançant una mostra cultural dels balls del centre com són: la veta, els arquets, el ball dels cabets i una demostració de la festa de Moros i Cristians. Tanmateix s’han realitzat altres activitats com jocs tradicionals, visita als principals trets de la ciutat d’Ontinyent, recepció per part d’alcaldia, activitats pel barri, una eixida a València, així com diverses activitats didàctiques organitzades pel centre.

A més a més, les nostres famílies s’han encarregat d’acompanyar-los en diferents combois com la pujada a Sant Esteve, visita al Pou Clar, vesprades de platja, visita al polero de Sant Rafel… Activitats que han apropat l’alumnat eslové a els nostres costums, que han creat vincles i que els han fet sentir com a casa. L’alumnat del CEIP Bonavista va ser acollit el passat mes de març a les cases d’aquests alumnes a Ljubliana, de manera que han pogut conviure juntament dues vegades, immersos en diferents cultures, amb tot el que açò comporta, com la millora de la competència comunicativa en anglès, competència cultural i una llarga llista d’aprenentatges compartits que sens dubte l’alumnat sempre recordarà.

L’acomiadament ha estat ple de moltes emocions però de segur que han quedat noves amistats on la llengua anglesa ha sigut el motor i connector de les dues cultures. Des del centre, considerem que aquest tipus d’activitats estan sent molt enriquidores per a tots els membres de la comunitat educativa i per al projecte de l’escola amb la creació de noves situacions d’aprenentatge per al nostre alumnat que els fa créixer com a persones en l’àmbit emocional, social, personal i acadèmic. És per això que seguirem treballant amb la mateixa il·lusió que s’ha fet fins ara en aquest projecte, per tal d’obrir les portes del barri al món i garantir al nostre alumnat aquestes noves situacions d’aprenentatge tan vivencials i úniques per a elles i ells.