EL GRAN JUDICI EN NA CARNESTOLTES 2023 AL CEIP BONAVISTA

L’alumnat de sisè representa el tradicional judici a Na Carnestoltes.

El passat dimecres, 15 de febrer de 2023, l’alumnat de sisè de primària del CEIP. Bonavista, va realitzar el tradicional Judici a Na Carrnestoltes al teatre Echegaray. Aquest és un projecte amb tradició al centre. Va començar per l’any 1990 de la mà de Miguel Mollà, mestre del centre i ha evolucionat fins ara, modernitzant-se, incorporant música, ball i nou personatges. Abans, l’alumnat realitzava la representació al gimnàs de l’escola però des de 2013 es realitza al teatre de la nostra ciutat, al Teatre Echegaray.

El judici a na Carnestoltes és una obra de teatre dramatitzada i preparada per l’alumnat de sisè amb l’ajuda de les famílies i de l’equip educatiu del curs. Aquest teatre està inspirat en la festivitat de Carnestoltes, on s’acusa al rei o reina de Carnestoltes per fomentar el parasitisme, la vagància i la ganduleria. Un tribunal, un jurat popular, advocats, fiscals,
agutzils, testimonis d’alumnes, policies, cuiners, la Quaresma i personatges sorpresa debateixen per tal d’arribar a un veredicte.

Cada any l’alumnat que participa en aquest projecte, li dona la seva personalitat afegint i elaborant els guions dels personatges sorpresa que tenen a vorer a projectes realitzats, vivències viscudes i l’actualitat local i nacional. Aquest curs han sigut Carlos Alcaraz, Rosalia, Rubeus Hagrid, Putin i Zelensky, creant uns divertits diàlegs que van fer passar una bona estona al públic present.

Abans de les vacances de Nadal, l’alumnat va iniciar el projecte amb la tria dels personatges que en alguns casos, degut a la demanda, es van triar mitjançant càstings. A partir d’aquest moment, van buscar el vestuari del personatges sorpresa i es van aprendre els guions que amb esforç i moltes hores d’assaig van afrontar el judici amb molta il·lusió, passió i dedicació.
També són partícips d’aquest projecte els germans de l’alumnat de sisè amb el ball d’una divertida dansa i les famílies amb una actuació que va sorprendre al propi alumnat i al públic en general.

És un projecte molt enriquidor que fa créixer a l’alumnat superant pors i gaudint amb la seva representació que finalitza al teatre Echegaray amb dos funcions. Una pel matí per a l’alumnat de tot el col·legi que els acompanya en aquest moment tan especial i una altra per la vesprada per a les famílies i públic en general. Segons l’alumnat de sisè participar en aquest projecte és una
experiència única i inigualable que culmina amb un acte emblemàtic per a tot l’alumnat del centre al teatre.

L’actuació va ser espectacular, amb una magnífica interpretació dels personatges i l’acompanyament de la Diverbanda del Bonavista, amb una extraordinària execució musical que va enriquir la dramatització de l’alumnat de sisè.