Curs a Finlàndia

El CEIP Bonavista d’Ontinyent finalitza el seu projecte KA 101 anomenat: Acompanyant la infància des d’una mirada respectuosa, amb el curs Sustainability Education a Joensuu, Finlandia.
En aquest curs han participat dos mestres d’Infantil, Mª Carmen i Maria Pla, que han compartit la formació amb altres professionals de Canàries i Romania.
Al curs han estudiat el sistema educatiu finés i els programes Eco school i ENO vinculats amb la green flag. Aquests programes es desenvolupen a les escoles sensibilitzades amb l’ecologia, la sostenibilitat i el canvi de mirada cap a la cura i el respecte de la naturalesa. Aprofitar els recursos que ens dóna el medi, reduir l’impacte de l’ésser humà a la terra i l’empremta de carboni parteixen d’un canvi a l’educació que comença a les aules, per expandir-se després a la resta de la societat.
A més, han tingut la possibilitat de visitar una escola de recent construcció que rep alumnat des del 5 fins als 12 anys, on es dóna molta importància a la cura dels espais i a la necessitat de l’alumnat tenint així, entre 2 i 3 professionals dins les aules a temps complet.