PROJECTE  TEATRE

CICLE: SEGON

JUSTIFICACIÓ

El teatre és un mitjà per expressar sentiments, per explicar històries, per connectar amb altres persones. El teatre és una activitat que potència les capacitats comunicatives i pot ajudar de manera molt eficaç l’ensenyament en l’educació de l’expressió corporal i oral del nostre alumnat. El propòsit de treballar el teatre com a metodologia, és doncs, introduir els xiquets  en el món de les arts escèniques d’una manera propera a la seua activitat quotidiana: mitjançant el joc i la creació pròpia.

Teatre –jouer com diuen els francesos– vol dir ‘joc’. Fer teatre és jugar, inventar personatges, idear situacions, històries, i viure experiències inimaginables. Totes aquestes qualitats són innates als més xicotets i, amb el teatre, el que intentem és potenciar aquesta característica infantil. Es tracta, doncs, de conservar aquest joc, aquesta manera de treballar.

Doncs, és important i necessari ensenyar els xiquets i xiquetes a expressar-se, a comunicar-se, a vèncer les seves dificultats, a posar-se davant d’un públic per poder assolir tota la riquesa expressiva que aporta el teatre.

• Gaudir amb els companys i companyes de l’experiència de fer teatre.
  • Aprendre les tècniques dramàtiques bàsiques del teatre.
  • Fer teatre mitjançant el joc.
  • Donar la possibilitat de fer i assajar amb l’alumnat una creació col·lectiva teatral.
  • Representar la creació col·lectiva al festival de Nadal o al festival de fi de curs.

METODOLOGIA

La idea és fer una obra de teatre amb una creació pròpia de tots els elements que acompanyen a la creació col·lectiva. Doncs la metodologia que utilitzarem serà un treball per projecte. On ells i elles seran els protagonistes i creadors de tot. Faran des de l’escenografia, decoració, vestuari fins i tot els cartells, programes i invitacions. Per això existeix una coordinació entre els mestres de segon cicle.