🔎🔬🔭PROJECTES

Descobreix amb nosaltres els projectes que duem a terme en el nostre col·legi.

En el CEIP AZORÍN apostem per ser un centre sostenible, conscienciat amb el medi ambient i que alhora promocionem i potenciem l'ús de les TIC.

PROJECTES DE CENTRE

Este curs escolar, el nostre centre, ha tornat a participar en el programa L’Escola canta. Este programa forma part forma part de Escolarts, conjuntament amb L’Escola dansa, L’Escola fa teatre i L’Escola fa ràdio. La cantata de l'edició de L’Escola canta 23-24 porta per títol Els Súper ODS: Aventura 2030, i és obra de la compositora Mª José Belenguer i lletra del Servici d'Innovació.

En esta edició 23-24, la cantata es va realitzar en el nostre col·legi, amb la col·laboració de l'Agrupació Musical Carolines i la participació del nostre centre i dels col·legis: CEIP Pedro Duque, CEIP L'Aneja, CEIP San Roque.

ACCÉS AL VÍDEO

 

logo EF cepafe

EQUIP DE E.F.

C.E.P.A.F.E.

Des del curs 2019/2020 ostentem el distintiu  de  ser un centre CEPAFE, dins del desenvolupament del programa PEAFS (desenvolupament de projectes d'esport, activitat física i salut).

Haver elaborat aquest projecte i ésser un centre CEPAFE ens atorga l'avantatge de comptar amb professionals de les diferents federacions esportives i la participació en altres programes relacionats amb l'esport com a "Aula ciclista", "Esport a l'escola" o "Esport a l'escola +1h EF".

etwinning

English Team

eTwinning

Ofereix una plataforma als equips educatius (professorat, equips directius, personal de biblioteca, etc.) dels centres escolars dels països europeus participants, per a comunicar-se, col·laborar, desenvolupar projectes, compartir o cosa que és el mateix: sentir-se i formar part de la comunitat educativa més atractiva d'Europa. eTwinning està cofinançat per Erasmus+ , programa europeu per a l'educació, formació, joventut i esport.

HUERTO10

HORT ESCOLAR

-Projecte iniciat el curs  2018-19 i inclòs en la programació de patis inclusius amb l'assistència setmanal de l'alumnat d'Educació Primària. Aquest projecte a més compta amb la inclusió en la programació educativa de l'alumnat de les aules d'Educació Infantil i les aules especifiques (CIL i AEEE)  així com de l'organització i supervisió del professorat de la comissió d'hort escolar.

reciclando 4

CENTRE SOSTENIBLE

L'escola té un important paper que jugar en dos aspectes fonamentals: augmentar la consciència i l'aprenentatge de xiquets, xiquetes i adolescents sobre la sostenibilitat -proporcionant-los les habilitats que necessiten per a participar, ara i en el futur, en els projectes encaminats a aconseguir-la- i desenvolupar hàbits sostenibles.


Com a lloc d'aprenentatge, l'escola pot ajudar l'alumnat a entendre el seu impacte sobre el planeta, a valorar les evidències per si mateixos/as, i a donar-los els coneixements i les habilitats que
necessiten per a ser membres actius de la societat.


Com a àmbit d'acció, l'escola -des de la innovació i la millora- pot mostrar maneres de viure que siguen models de bones pràctiques per a l'alumnat i la seua comunitat, oferir-los l'oportunitat de concretar
la idea de desenvolupament sostenible a través de les experiències d'aprenentatge diàries i contribuira una vida sostenible (Martínez Huerta, 2009).


Donar protagonisme a l'alumnat per a fer-se responsables del seu propi futur no sols és desitjable, és un tret característic d'una escola que avança cap a la sostenibilitat.

ROCODROMO

PATIS ACTIUS

L'objectiu principal del projecte és dinamitzar el pati d'esbarjo per a afavorir l'activitat física i motora de l'alumnat, així com la integració plena  i la millora de la convivència.


Aquest objectiu principal, es pot dividir de forma més específica en els següents:
· Afavorir un ús òptim de l'espai del pati d'esbarjo.
· Aprofitar de manera eficaç totes les zones en les quals es divideix el pati escolar.
· Aconseguir una distribució equitativa de l'alumnat en l'espai disponible.
· Fomentar la participació de tot l'alumnat en les activitats, jocs o
esports.
· Desenvolupar activitats físiques que milloren la psicomotricitat i la salut dels escolars.
· Dinamitzar el pati d'esbarjo, afavorint la realització de diferents esports i
jocs.
· Atendre la diversitat i permetre la integració de l'alumnat amb necessitats
específiques de suport educatiu ACNEAE.
· Considerar el pati d'esbarjo com un espai educatiu explotant totes les seues
possibilitats.
· Millorar la convivència i les relacions que es produeixen entre l'alumnat.
· Disminuir els conflictes que es produeixen al pati d'esbarjo.
· Afavorir el joc mixt.
· Aconseguir que els alumnes/as aprenguen a jugar junts, limitant la tendència a formar
grups estables.
· Afavorir la responsabilitat compartida de les activitats i els materials
dels jocs

biblioteca escolar

BIBLIOTECA DE CENTRE

La biblioteca escolar és un centre de recursos de lectura, informació i aprenentatge que ha d'adaptar-se a l'actuals necessitats educatives i ser un suport innovador per a l'activitat docent, fonamental per a desenvolupar en l'alumne un pensament crític en la societat de la informació i del coneixement.

PROJECTE TIC

LEGO-Education.png

L'actual Societat de la Informació i la nostra obligació de realitzar el desenvolupament integral de totes les dimensions educatives en el nostre alumnat fan necessària l'existència d'un document en el qual es reculla la completa i adequada utilització de les TIC en el nostre centre educatiu.

Som un centre compromés amb les necessitats actuals de la societat, on ens preocupem de desenvolupar en el nostre alumnat un pensament crític i reflexiu, on creiem convenient iniciar-los en l'ús de les TIC de manera responsable, preocupant-nos per la Innovació i la Investigació en Educació, aspecte aquest en el qual les TIC i la seua adequada integració presenten un paper primordial.

Per tot això, hem pretés crear un document que servisca perquè el nostre alumnat estiga el millor preparat per a afrontar amb èxit el futur acadèmic i professional i que passa, ja des de l'edat més primerenca, també per un desenvolupament del seu pensament computacional amb els següents objectius:

 

  • Promocionar l'ocupació de les TIC en la totalitat de les intervencions educatives, intentat que aquestes siguen utilitzades de manera activa per part de l'alumnat.
  • Desenvolupar en l'alumnat capacitats de pensament crític i reflexiu, on generen idees pròpies i autònomes basades en la cerca d'informació a través múltiples fonts d'informació (Internet, blogs, fòrums, revistes digitals, podcasts, videotutoriales, xarxes socials...).
  • Capacitar als alumnes per a l'adequada utilització de programari, programes i entorns digitals que afavorisquen l'adquisició de nous coneixements, destreses, habilitats i capacitats.
  • Promoure la utilització formal i responsable de diferents dispositius multipantalla (ordinadors, PDI, chromebooks, tauletes...) amb els quals accedir al coneixement, transformar-lo, produir el seu propi i compartir-lo.
  • Fomentar actituds de respecte entre l'alumnat en qualsevol entorn virtual.
  • Potenciar l'ús de recursos compartits entre la comunitat educativa.
  • Promoure la utilització d'aules virtuals com a eina de suport i reforç entre professorat i alumnat.

PLA DE CONVIVÈNCIA

L'escola és un lloc privilegiat de convivència. És un espai de creixement, de trobada, d'aprenentatge, d'experiències compartides, de coneixement d'uns altres i de descobriment del món. A l'escola, com en un microcosmos, es produeixen les situacions conflictives de la societat, però també les possibilitats de superació i
integració que afavoreixen els ambients educatius. És, sens dubte, un taller insuperable on aprendre a conviure.
Les notícies vinculen sovint les paraules “violència”, “assetjament” i “fracàs” a l'escola.
Enfront d'elles hem de parlar de prevenció, motivació, comunicació i mediadors, d'objectius, projectes i experiències, de professors, alumnes i companys.

PLA DE MENJADOR ESCOLAR

Els objectius que persegueix el projecte o pla de menjador escolar són:

  • Contribuir al desenvolupament integral de l'alumnat, fomentant actituds de respecte, tolerància, col·laboració, responsabilitat, autonomia, bona educació, etc.
  • Fomentar en l'alumnat actituds i hàbits d'higiene, alimentació equilibrada, exercici físic i les repercussions que això té per a la salut.
  • Desenvolupar la motivació en l'alumnat que perquè s'implique en les activitats programades durant el temps de no menjar.
  • Aconseguir un servei de qualitat tant dins com fora de menjador, amb uns procediments d'actuació assumits i aplicats per tot el personal.

 

ACCIÓ TUTORIAL

El propòsit d'aquest Pla és establir llits de col·laboració i integració
entre els diferents òrgans i agents educatius: direcció, coordinació
didàctica i famílies. Aquest propòsit es concreta en els següents objectius:
- Estimular actuacions que permeten integrar la normativa curricular,
organitzativa i d'atenció a la diversitat en propostes consensuades des de l'actuació
dels tutors.
- Disposar de propostes de treball específiques relacionades amb
la integració del treball dels tutors en els diferents cursos, cicles i etapes.
- Canalitzar accions que permeten comprendre, aplicar i contextualitzar les
competències bàsiques en la labor tutorial.

IGUALTAT

PER QUÈ TREBALLAR LA COEDUCACIÓ A l'ESCOLA?
- Perquè el sistema educatvo no és una cosa neutra, haurà de proporcionar una
vertadera igualtat d'oportunitats i l'escola ha de ser una insttución
actva en la lluita contra les desigualtats entre xiquetes i xiquets.
- Perquè el sexisme és un problema invisible, del qual generalment no és
conscient ni l'alumnat ni el professorat.
- Perquè la práctca escolar ha de deixar de ser reproductora de l'ordre social,
on veiem el refejo de la desigualtat que homes i dones pateixen
en el seu dia a dia, i convertrse en transformadora.
- Tant l'educació com l'escola són peces fonamentals per al
canvi, encara que aquest no siga un procés fàcil.

FOMENT DE LA LECTURA

El pla de foment a la lectura està basat en l'ordre 44/2011, de 7 de juny, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regulen els plans per al
foment de la lectura dels centres docents de la Comunitat Valenciana
(DOG 6544, 16.06.2011).
1. INTRODUCCIÓ GENERAL.
En el pla de foment a la lectura recollim els objectius, metodologies i
estratègies confluyentes per a promoure el foment de la lectura i el desenvolupament
de la comprensió lectora, la qual cosa implica un suport explícit a l'adquisició de les
competències bàsiques

LINGÜÍSTIC DE CENTRE

La Llei 4/2018, per la qual es regula i promou el plurilingüisme en el sistema educatiu valencià, és el referent normatiu a través del qual s'estructura l'ensenyament i l'ús vehicular de les llengües curriculars. Allí es determina que tots els centres sostinguts amb fons públics han d'aplicar el Programa d'Educació Plurilingüe i Intercultural.

Aquest programa estableix el temps mínim destinat als continguts curriculars en cada llengua (valencià, castellà i llengua estrangera), que inclou les hores de cada àrea lingüística i de les àrees o matèries en les quals s'utilitze cada llengua:

En valencià i castellà: el 25%

En anglés: entre el 15% i el 25%. En infantil, el 10%. En batxillerat i cicles formatius de formació professional, entre el 10% i el 25%

Cada centre ha de concretar l'aplicació del PEPLI, d'acord amb les necessitats del context socioeducatiu i lingüístic, amb l'objectiu de garantir l'adquisició de les competències plurilingües i interculturals.