🏫EL NOSTRE CENTRE

El CEIP AZORÍN està situat en el barri Garbinet, en una zona de gran expansió en els últims 15 anys, que ha experimentat un gran creixement urbanístic i comercial.

El col·legi es va construir a l'any 1977, iniciant el seu funcionament el curs escolar 1978/1979 per a atendre la demanda de places educatives dels barris El Plà i Garbinet. El centre consta de 3 edificis, situats al carrer Biòleg Konrad Lorenz i carrer Cristóbal Pardo.

En l'actualitat, el col·legi Azorín, ofereix ensenyaments d'Educació Infantil (3, 4 i 5 anys), Educació Primària (6 a 12 anys) i Educació Especial, ja que el centre compta amb dues unitats específiques.

El col·legi, com a centre públic que és, es defineix ideològicament pluralista, respecta la llibertat dels membres de la comunitat escolar per a manifestar les seues opinions lliurement, dins del marc del respecte als valors, normes i actituds democràtiques. Impulsa la transmissió dels valors considerats com a universals, especialment la llibertat, la solidaritat i la tolerància, a través de l'activitat diària o amb metodologia específica. Promou la participació de l'alumnat i procura desenvolupar l'esperit crític, la capacitat de treball i de decisió. Assumeix els principis de la coeducació i inclusió i el tractament de la individualitat i la diversitat.

El nostre centre participa en diversos projectes educatius, ben promoguts pel centre, per altres administracions i/o agents externs, tenint en compte la nostra identitat, i promou l'assistència de l'alumnat a les activitats culturals oferides per l'entorn. Promociona i impulsa l'interés per la diversitat lingüística i cultural i fomenta actituds de respecte cap a l'exercici d'aqueix dret dels pobles i les persones.

Projectes que es desenvolupen en el col·legi:

• Projecte Lingüístic de centre

• Pla específic de l'organització de la jornada escolar

• Pla per al foment de la lectura i dinamització de la biblioteca escolar

• Programa de reutilització, reposició i renovació de llibres de text i material curricular

• Pla de desenvolupament de l'hort escolar

• Projecte d'esport, activitat física i salut en centre escolar CEPAFE

• Programa TIC

Serveis del centre:

-  Escola matinera i activitats extraescolars per part de l'AMPA.

-  Menjador escolar

-  Activitades extraescolars després del menjador.