PROJECTE “JO SOC LA MEUA CIUTAT”

Els alumnes i alumnes de segon de primària, hem decidit canviar les coses en el nostre barri.

Ens hem adonat que ens trobem tots els matins en vindre al col·legi un problema que volem resoldre. Aqueix problema és: les cacas de les mascotes que no són recollides pels seus amos/as en les voreres del nostre barri i la brutícia del barri

Així que hem buscat una solució.

Entre tots i totes, hem buscat solucions, des de posar cambres en els arbres per a vigilar als que fan això fins a,fins i tot, alçar-nos d’hora per a enxampar als responsables.Finalment, la solució més ràpida i eficaç ha sigut la d’utilitzar l’escriptura que ja dominem des de l’any passat per a protestar.Hem proposat un munt de missatges destinats als amos de les mascotes que no creen en el civisme, paraula que hem estudiat en classe de socials i que és molt interessant conéixer.Després, hem fet uns cartells molt fanfarrons per a posar-los en la tanca del nostre col·legi, i altres per a anar a les botigues del barri i demanar als botiguers, per favor, que ens deixen posar-los en els seus aparadors.

FOTO CARTELL 1, 2, 3, 4, 5, I 6

Una altra cosa que ha sigut una passada és que hem aprés a emplenar una instància, que és un paper que farcides on poses les teues felicitacions i suggeriments a l’Ajuntament, des de la pàgina web de l’Ajuntament d’Alacant per a escriure tots els suggeriments que ens vingueren al capdavant i portar aqueixa instància al registre. El nostre company Enzo va ser el voluntari, valent que tenia com a missió anar l’endemà amb la seua mare o fa registrar aqueix document.

Però com volíem conéixer al Regidor de Medi Ambient de la ciutat per a parlar amb ell, nostres profes van cridar a la seua secretària de la nostra part per a aconseguir una cita amb ell.

Al final, va arribar el gran dia i el rebem el dijous 6 d’octubre en el nostre col·legi i vam poder fer que els delegats de cada segon de primària exposara els següents temes:

• Queixes i suggeriments sobre la neteja  a la ciutat, organització de contenidors, manteniment dels parcs infantils, etc.
  • Preguntes sobre la funció d’un Regidor de Medi Ambient, funcionament d’un Ajuntament, organització dels càrrecs, etc.
  • Felicitacions per les millores a la nostra ciutat com els carrils bici, autobusos elèctrics, ajudes per a la instal·lació de panells solars a nivell particular, etc.

I com va ser tan amable per haver vingut a visitar-nos, li hem oferit una maqueta realitzada per la nostra companya Alejandra Sarmiento i senyalitzada per la resta de la classe representant la ciutat del futur que volem per als nostres fills/as, una ciutat on tothom cuida d’ella convertint-la en una ciutat sostenible.