Dia de la Terra i Dia del Llibre

La Mare Terra clarament ens demana que actuem. Els oceans s’omplin de plàstics i es tornen més àcids. La calor extrema, els incendis forestals i les inundacions, així com una temporada d’huracans a l’Atlàntic que ha batut rècords, han afectat milions de persones. Ara ens enfrontem al COVID -19, una pandèmia sanitària mundial amb una forta relació amb la salut del nostre ecosistema.

El canvi climàtic, els canvis provocats per l’home en la naturalesa, així com els crims que pertorben la biodiversitat, com la desforestació, el canvi d’ús del sòl, la producció agrícola i ramadera intensiva o el creixent comerç il·legal de vida silvestre, poden augmentar el contacte i la transmissió de malalties infeccioses d’animals a humans (malalties zoonòtiques).

Els ecosistemes sustenten totes les formes de vida de la Terra. De la salut dels nostres ecosistemes depén directament la salut del nostre planeta i els seus habitants. Restaurar els nostres ecosistemes danyats ajudarà a acabar amb la pobresa, a combatre el canvi climàtic i previndre una extinció massiva.

Per tot això des del CEIP AZORÍN volem aportar el nostre granet d’arena a reforestar el nostre entorn més pròxim, que tan necessari és, per a així equilibrar una mica la balança i gràcies al nostre alumnat de sisé, tots els alumnes del centre van marxar a casa amb un arbre per a plantar. Aquesta aportació requereix un esforç per part de les famílies ja que sense la vostra col·laboració no serà possible iniciar aquest canvi en el nostre ecosistema.

Per això des del centre, us animem que aneu amb els vostres fills i filles i planteu aqueix arbre en les muntanyes pròximes de la nostra localitat per a contribuir a frenar el canvi climàtic i ajudar al fet que es regenere el nostre planeta.

Tota la comunitat educativa agraeix a la Conselleria de Medi Ambient totes les gestions i l’aportació dels exemplars que segur d’ací a poc estaran en totes les muntanyes de la nostra província.