En relació con la determinació de la llengua base a l’inici de l’escolarització en Educació Infantil,
dins del procés d’admissió per al curse 2025-2026, les famílies han de tindre la informació
següent:
- Per a determinar la llengua base en el nivell d’entrada d’Educació Infantil es consideraran
totes les sol·licituds d’admissió presentades en primera opció. - Una vegada determinada la llengua base de les unitats corresponents al nivell d’entrada
continuarà el procediment d’admissió con l’assignació de la puntuació a cada una de
les peticions formulades en cada sol·licitud. - Cal recordar que en cada sol·licitud es poden especificar fins a 20 centres con les
combinacions de llengua base, castellà o valencià, de preferència per a cada família. - ho case que es desitge optar en un mateix centre a les dos modalitats de llengua base,
farà falta seleccionar 2 garrofes el mateix centre, una per a cada llengua base i segons la seua
prioritat.
Tot això en aplicació de la Llei 1/2024, de 27 de juny, de la Generalitat, por la que es regula la
llibertat educativa:
L’article 8, referència en les localitats situades en la zona de predomini lingüístic castellà
indica:
«Quan existisca una demanda d’alumnat suficient per a constituir una unitat, que els seus
representants hagen triat el valencià com a llengua base, i no existisca oferta suficient de
llocs escolars en esta llengua base en el procediment d’admissió d’alumnat, la
administració educativa adoptarà les mesures oportunes per a satisfer esta demanda.»
A més, els punts 4 i 5 de l’article 9, per a les localitats situades en la zona de predomini
lingüístic valencià, establixen que:
«4. Per a determinar la llengua base a l’inici de l’escolarització en Educació Infantil es
consideraran les sol·licituds presentades por els representants legals de l’alumnat durant
cada procés d’admissió d’alumnat. Per a això, es tindran en compte les sol·licituds
presentades per al primer nivell del segon cicle d’Educació Infantil. En el supòsit de
escoles infantils i col·legis d’Educació Infantil i Primària que oferisquen també el tercer
curs del primer cicle d’Educació Infantil, es tindran en compte també les sol·licituds per a
este nivell. D’entre les sol·licituds indicades anteriorment, es calcularà el percentatge de
famílies que opta por cada llengua base, valencià o castellà, a partir de la llengua triada
en la primera opció consignada en cada sol·licitud d’admissió. - Sobre la base del percentatge de famílies que haja optat por cada llengua base, valencià o
castellà, es determinarà per a cada centre el nombre d’unitats d’Educació Infantil de 3
anys en què cada llengua cooficial serà la llengua base, d’acord con la taula continguda en el
annex I de la presente llei. En el supòsit d’escoles infantils i col·legis d’Educació Infantil
i Primària que oferisquen també el tercer curs del primer cicle d’Educació Infantil, la
determinació de la llengua base de les unitats es realitzarà en este nivell.»
INFORMACIÓ SOBRE LA DETERMINACIÓ DE LA LLENGUA BASE A L’INICI
DE L’ESCOLARITZACIÓ EN EDUCACIÓ INFANTIL
En relació amb la determinació de la llengua base a l’inici de l’escolarització en Educació Infantil, dins
del procés d’admissió per al curs 2025-2026, les famílies han de tindre la informació següent:
- Per a determinar la llengua base en el nivell d’entrada d’Educació Infantil es consideraran les
totes sol·licituds d’admissió presentades en primera opció. - Una vegada determinada la llengua base de les unitats corresponents al nivell d’entrada
continuarà el procediment d’admissió amb l’assignació de la puntuació a cada una de les
peticions formulades en cada sol·licitud. - Cal recordar que en cada sol·licitud es poden especificar fins a 20 centres amb les
combinacions de llengua base, castellà o valencià, de preferència per a cada família. - En el cas que es desitge optar en un mateix centre a les dos modalitats de llengua base,
farà falta de seleccionar 2 vegades el mateix centre, una per a cada llengua base i segons la seua
prioritat.
Tot això en aplicació de la Llei 1/2024, de 27 de juny, de la Generalitat, per la qual es regula la llibertat
educativa:
L’article 8, en referència en les localitats situades en la zona de predomini lingüístic castellà indica:
«Quan hi haja una demanda d’alumnat suficient per a constituir una unitat, els representants
del qual hagen triat el valencià com a llengua base, i no hi haja oferida suficient de llocs escolars
en esta llengua base en el procediment d’admissió d’alumnat, l’administració educativa
adoptarà les mesures oportunes per a satisfer esta demanda».
A més, els punts 4 i 5 de l’article 9, per a les localitats situades en la zona de predomini lingüístic
valencià, establixen que:
«4. Per a determinar la llengua base a l’inici de l’escolarització en Educació Infantil es
consideraran les sol·licituds presentades pels representants legals de l’alumnat durant cada
procés d’admissió d’alumnat. Per a això, es tindran en compte les sol·licituds presentades per
al primer nivell del segon cicle d’Educació Infantil. En el supòsit d’escoles infantils i col·legis
d’Educació Infantil i Primària que oferisquen també el tercer curs del primer cicle d’Educació
Infantil, es tindran en compte també les sol·licituds per a este nivell. D’entre les sol·licituds
indicades anteriorment, es calcularà el percentatge de famílies que opta per cada llengua base,
valencià o castellà, a partir de la llengua triada en la primera opció consignada en cada
sol·licitud d’admissió. - Sobre la base del percentatge de famílies que haja optat per cada llengua base, valencià o
castellà, es determinarà per a cada centre el nombre d’unitats d’Educació Infantil de 3 anys
que cada llengua cooficial serà la llengua base, d’acord amb la taula continguda en l’annex I de
la present llei. En el supòsit d’escoles infantils i col·legis d’Educació Infantil i Primària que
oferisquen també el tercer curs del primer cicle d’Educació Infantil, la determinació de la
llengua base de les unitats es realitzarà en este nivell.»
