Enginyeria a les nostres aules.

Des de març a maig, l’alumnat de 5è i 6è de primària del CEIP La Almazara ha participat en una experiència pilot amb estudiants de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat d’Alacant.
La iniciativa està vinculada a un conveni de la Fundació Caixa d’Enginyers i la UA: Estudiants EPS i Objectius de Desenvolupament Sostenible.

En una primera fase, les i els estudiants van comptar durant dos matins als grups de xics i xiques de l´escola com són les enginyeries que estan estudiant, per què els apassiona i a què et pots dedicar en un futur des de cadascuna d’elles. A més, també van explicar què són els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) i la seua importància.

Posteriorment es va treballar el tema des de les aules. Cada xiqueta i cada xiquet va triar una enginyeria, va completar el teu carnet d’enginyera o enginyer en pràctiques, ho va compartir amb la seua família, i va proposar un projecte. El resultat de tot això són un total 151 treballs, amb totes les idees de com des de l’enginyeria es podria contribuir a millorar la vida de les persones, contribuir a cura del medi ambient, etc.

L’experiència ha sigut coordinada pels professors de l’EPS, Encarnación Gimeno i Santiago Heredia Ávalos, i la delegada de la Delegació d’Estudiants de l’EPS de la UA, Almudena Gómez Vives, a qui els agraïm el seu esforç i dedicació, així com els obrim les portes del nostre centre per a futures activitats.