COMMEMORACIÓ 8 MARÇ – DIA INTERNACIONAL DE LA DONA –

Des de la Coordinació d’Igualtat i Convivència de l’escola volem convidar-vos a la commemoració d’aquesta data tan significativa per tot l’àmbit social i tan lligada a la realitat escolar i familiar: l’educació per la igualtat de drets entre dones i homes.

Enguany, partint d’una proposta d’activitat de la Taula de Coeducació i Convivència municipal, òrgan inclòs en la Comissió d’Igualtat de l’Ajuntament, l’alumnat i professorat del centre hem  preparat una sèrie d’accions per reivindicar el 8 Març dia Internacional de les Dones.

Aquestes sòn:

• Difusió, per la Sirena Musical, del Poema Boig ,basat en versos de Maria Mercè Marçal i composat per l’alumnat de 5º Primària com a manifest de la data.
  • Selecció i projecció musical, al llarg de tota una setmana per la Sirena Musical, de cançons relacionades amb la Dona, siguen intèrprets o per tindre una lletra reivindicativa pel feminisme.
  • Creació , muntatge i difusió de l’Exposició “Dones en la ciència i la literatura – de l’11 Febrer al 8 Març” .

L’alumnat de cada aula ha triat i elaborat un mural explicatiu de la protagonista que han decidit investigar. Per poder realitzar la tria han pogut comptar amb cartells de la baralla de cartes “Mujeres en ciencia”, així com amb una baralla de cartes editada amb la participació de l’Ajuntament ,“Dones científiques: 30 segles de es desigualtat”. Aquest material ha estat aportat per la regidoria d’igualtat municipal a tots els centres educatius.

També han pogut investigar la figura de la dona en la literatura, en aquest cas partint de l’autora del títol literari treballat enguany: la “Pippi Calcesllargues” de Astrid Lindgren.

• Participació de l’alumnat de 4º Primària en el Taller de Corresponsabilitat organitzat per la Taula de Coeducació municipal. –
  • Participació en la penjada de llençols amb frases reivindicatives del 8 M organitzat per la comissió d’igualtat municipal.