Un grup d’estudiants del Baix Segura presenta una proposta al concurs de física de partícules organitzat pel CERN

Un grup de 6 estudiants de 2n de Batxillerat de diversos centres del Baix Segura ha participat en el concurs Internacional de Física de partícules anomenat “Beamline for Schools” (BL4S), organitzat pel CERN (Consell Europeu d’Investigació Nuclear).

El concurs està dissenyat per a alumnes de 4t de l’ESO i Batxillerat (1r i 2n).

Consisteix a preparar una proposta d’un experiment de Física en el qual puguen utilitzar l’accelerador de partícules del CERN. Els equips seleccionats tindran com a premi poder utilitzar les instal·lacions del CERN per a dur a terme l’experiment que han proposat.

A continuació es pot veure el vídeo-resum de la proposta realitzada per aquest grup d’alumnes.

També és possible escoltar en Onda Cero Baix Segura l’entrevista a un dels participants (Miguel Pérez Grao) per part de Rosa Martínez, directora de projectes educatius del Museu Didàctic i Interactiu de Ciències Vega Baixa (MUDIC) ‘Jesús Carnicer’ i assessora del CEFIRE d’Orihuela: https://www.ondacero.es/emisoras/comunidad-valenciana/vega-baja/noticias/estudiante-vega-baja-presenta-propuesta-concurso-fisica-particulas-organizado-cern_2024050266336d19c0b95c0001d95ec5.html