COMPETÈNCIA DIGITAL
L'entorn digital és el nou espai en què les persones vivim, aprenem, ens relacionem i gaudim del temps lliure, entre altres coses. Per això, és fonamental que els professionals de l'educació coneguen les recomanacions europees relatives a les competències clau per a l'aprenentatge permanent, ja que el desenvolupament de la competència digital no és només el domini dels dispositius i aplicacions, sinó la responsabilitat de fer-ne un ús pedagògic. Aquest enfocament aposta per la inclusió, de manera que les tecnologies digitals siguen accessibles a tot l'alumnat. A més, fomenta el treball col·laboratiu, el respecte a les persones i el medi ambient, i l'ús responsable, crític i segur de la tecnologia. Així mateix, vetla per la preservació de la intimitat personal i sociofamiliar, i per la protecció de dades personals, entre d’altres.
En consonància amb les necessitats de la societat en general, i de l’educació en particular, els docents han d’adquirir un conjunt cada vegada més ampli de competències i estratègies per a adaptar-se a les noves ferramentes pedagògiques que l’era digital ofereix. Aquesta situació justifica la necessitat d’un document com el Marc de Referència de la Competència Digital Docent (DigCompEdu), que serveix de guia en el procés d’adquisició d'aquestes noves competències.
- Pla Digital Educatiu
- Des de l'INTEF , a fi de complementar el text publicat en el BOE oferint un suport que facilite la comprensió i interpretació de l'aplicació pràctica del MRCDD, es presenta l'informe de la ponència dependent del Grup de Treball de Tecnologies de l'Aprenentatge que va elaborar el marc, en el qual s'inclouen explicacions de cadascuna de les àrees i competències, així com exemples dels indicadors en diferents tipus d'ensenyaments i etapes educatives.
- Correu: acreditacio_cdd@gva.es