Durant l’última setmana de novembre i primera de desembre vam continuar realitzant diverses activitats a l’Aula Transformadora. Les últimes setmanes de desembre vam fer una pausa per preparar el teatre del centre i fer el vídeo de felicitació de Nadal, i ara, hem reprès les sessions amb noves propostes que han tingut molt bona acollida per part de l’alumnat.
Una de les activitats que hem tornat a realitzar en altres aules ha sigut El ball de les pompes, un taller que desperta gran entusiasme i permet experimentar de manera vivencial amb el moviment, l’aire i la sorpresa, generant moments d’entusiasme i participació activa.
També hem desenvolupat diferents propostes vinculades a les ciències. En el taller Descobrim la força invisible dels imants, l’alumnat ha pogut experimentar de manera pràctica les propietats del magnetisme. Posteriorment, organitzats en equips, han realitzat una activitat de classificació d’objectes segons si eren atrets o no pels imants. Finalment, s’ha elaborat un mural amb fotografies dels objectes, tornant-los a classificar per comprovar si els aprenentatges s’havien consolidat.
Una altra de les activitats realitzades ha sigut un Plickers de ciències, un joc interactiu que ha permès treballar continguts científics de manera lúdica i participativa.
En l’activitat Presentem i compartim els nostres experiments, alguns alumnes han treballat per parelles per preparar i exposar als companys els experiments que havien triat en sessions anteriors, fomentant la comunicació, l’expressió oral i el treball cooperatiu.

Des d’altres aules també s’ha participat en propostes artístiques com Pintura amb rodets, esponges i elements amb textures, on l’alumnat ha experimentat amb diferents utensilis (raspalls, esponges, fregalls, rodets, gomes…) i amb elements naturals, explorant textures, colors i sensacions mitjançant la pintura.
Finalment, s’ha dut a terme el Conte vivenciat: On viuen les fades?, una activitat sensorial en què l’alumnat ha escoltat un conte ambientat amb música i sons, experimentant amb diferents estímuls sensorials que acompanyaven la narració i afavorien la imaginació, l’atenció i el gaudir compartit .
L’Aula Transformadora continua consolidant-se com un espai obert, flexible i motivador, on l’alumnat aprèn a través de l’experimentació i el joc.
Aula Transformadora: continuamos experimentando, creando y compartiendo aprendizajes
Durante la última semana de noviembre y la primera de diciembre continuamos realizando diversas actividades en el Aula Transformadora. En las últimas semanas de diciembre hicimos una pausa para preparar el teatro del centro y realizar el vídeo de felicitación de Navidad y, ahora, hemos retomado las sesiones con nuevas propuestas que han tenido muy buena acogida por parte del alumnado.
Una de las actividades que hemos vuelto a realizar en otras aulas ha sido El baile de las pompas, un taller que despierta un gran entusiasmo y permite experimentar de manera vivencial con el movimiento, el aire y la sorpresa, generando momentos de entusiasmo y participación activa.
También hemos desarrollado diferentes propuestas vinculadas a las ciencias. En el taller Descubrimos la fuerza invisible de los imanes, el alumnado ha podido experimentar de manera práctica las propiedades del magnetismo. Posteriormente, organizados en equipos, han realizado una actividad de clasificación de objetos según si eran atraídos o no por los imanes. Finalmente, se ha elaborado un mural con fotografías de los objetos, volviéndolos a clasificar para comprobar si los aprendizajes se habían consolidado.
Otra de las actividades realizadas ha sido un Plickers de ciencias, un juego interactivo que ha permitido trabajar contenidos científicos de manera lúdica y participativa.
En la actividad Presentamos y compartimos nuestros experimentos, algunos alumnos han trabajado por parejas para preparar y exponer a los compañeros los experimentos que habían elegido en sesiones anteriores, fomentando la comunicación, la expresión oral y el trabajo cooperativo.
Desde otras aulas también se ha participado en propuestas artísticas como Pintura con rodillos, esponjas y elementos con texturas, donde el alumnado ha experimentado con diferentes utensilios (cepillos, esponjas, estropajos, rodillos, gomas…) y con elementos naturales, explorando texturas, colores y sensaciones a través de la pintura.
Finalmente, se ha llevado a cabo el Cuento vivenciado: ¿Dónde viven las hadas?, una actividad sensorial en la que el alumnado ha escuchado un cuento ambientado con música y sonidos, experimentando con diferentes estímulos sensoriales que acompañaban la narración y favorecían la imaginación, la atención y el disfrute compartido.
El Aula Transformadora continúa consolidándose como un espacio abierto, flexible y motivador, donde el alumnado aprende a través de la experimentación y el juego.
