Innovació

Projecte MEC soldadura robotitzada

28/Novembre/2022

Dins les activitats del projecte del MEC: INVENTEM! SOLDADURA ROBOTITZADA DES DE LA VISIÓ ARTIFICIAL, SIMULACIÓ I REALITAT AUGMENTADA FINS A LA PRODUCCIÓ INDUSTRIAL REAL. INTEGRANT UN SALT NECESSARI A LA FABRICACIÓ 4.0, s’estan desenvolupant les accions de formació del professorat amb els equips del projecte, que implica la utilització d’un robot avançat adaptat als equips de soldadura MIG/MAG autònoma.

Al projecte també es treballa amb la simulació d’equips de soldadura que permet practicar les accions de soldadura, pràcticament sense cost, abans de passar a treballar amb els equips reals.

Projecte MEC LAB remot

31/Octubre/2022

Dins de les activitats del projecte del MEC 2021 LAB remot per a Indústria 4.0 s’han realitzat les activitats de formació en tecnologies de la Indústria 4.0 i la robòtica col·laborativa. L’alumnat del cicle d’Automatització i Robòtica Industrial i la resta de cicles del centre amb competències en el sector industrial es beneficien de la inclusió als currículums dels cicles de les últimes tecnologies que s’estan implantant en els processos productius de les empreses de la zona, permetent al centre disposar d’un dels millors laboratoris de robòtica de la Comunitat Valenciana.

Aquest projecte, finançat per la Unió Europea i el Ministeri d’Educació, es desenvolupa en col·laboració amb les empreses Argorobotics i el fabricant danès Universal Robots, juntament amb altres centres educatius d’Elda, Alzira i Sant Boi de Llobregat.

Projecte MEC Coneixent la Fàbrica Intel·ligent

13/Setembre/2022

Entre altres activitats desenvolupades dins del marc dels projectes d’innovació educativa, el projecte del MEC 2021 “La Indústria 4.0: Coneixent la fàbrica intel·ligent” ha fomentat les activitats de formació tant del professorat com de l’alumnat en diverses tecnologies de la indústria 4.0.

El professorat s’ha pogut formar en la utilització, programació i posada en marxa d’instal·lacions industrials amb les tecnologies industrials més modernes, gràcies a accions formatives guiades per l’empresa col·laboradora FESTO Automation, S.A.U.

Gràcies a les tecnologies integrades als mitjans tecnològics emprats al projecte, l’alumnat ha pogut al llarg dels dos anys d’execució desenvolupar diferents pràctiques i activitats centrades en la indústria 4.0, aplicant-se sobre metodologia de treball real.

Projecte MEC Robòtica Col·laborativa

14/Juliol/2022

Dins de les activitats dels projectes del MEC que es desenvolupen al centre, el passat mes de juliol es va celebrar la primera trobada presencial entre els participants del projecte de ‘Robòtica Col·laborativa amb Visió Artificial aplicada a la Indústria 4.0’, que va tenir lloc al nostre centre, com a coordinadors del mateix.

Juntament amb activitats de formació es van desenvolupar reunions de treball per avançar en els objectius del projecte.

Al llarg dels gairebé dos anys d’execució s’han realitzat nombroses activitats de formació i reunions de treball on s’han anat tirant endavant tots els desafiaments que se’ns han plantejat. Gràcies al projecte l’alumnat del centre s’ha pogut formar a les noves tecnologies de la Indústria 4.0, destacant l’ús de la robòtica col·laborativa i la seua integració amb aplicacions de visió artificial.

Projecte finançat pel Ministeri d’Educació i Formació Professional i la Unió Europea.

Activitats projecte MEC drons

8/Juny/2022

Dins de les activitats dels projectes d’innovació del MEC que es desenvolupen al centre, el 7 de juny es va realitzar un curs presencial al camp de vol de la ciutat d’Altea (Alacant), on van participar estudiants i docents de l’IES Antonio José Cavanilles, sobre les pràctiques de vol amb drons.

L’activitat s’engloba dins de les accions formatives del Projecte d’Innovació Educativa “El dron com a eina vinculant a la Formació Professional”.