AULA-CARMELINA-CAB-INICIO

AULA DIDÀCTICA
CARMELINA SÁNCHEZ- CUTILLAS

carmelina_seu

L’Aula didàctica del Centre d’Interpretació i Cultura contemporània Carmelina Sánchez-Cutillas té l’objectiu de fomentar i difondre el coneixement de la vida i l’obra de Carmelina Sánchez-Cutillas entre l’alumnat dels centres educatius no universitaris. Un projecte educatiu — aprovat per la resolució de 28 de juny de 2021 de la CEICE— i dirigit per la Regidoria de Cultura d’Altea, la Càtedra Enric Valor i la Direcció General d’Innovació Educativa i Ordenació.

Per a fer possible aquesta immersió en el món de la nostra escriptora, realitzem visites per l’espai museïtzat i tallers didàctics amb activitats adaptades a tots els nivells. Dins de l’oferta, es poden trobar activitats centrades en aspectes més concrets i d’altres que tracten l’estil i l’obra d’una forma més general. Poemes i fragments de text serveixen com a pretext per a la realització de tallers amb un sentit multisensorial on l’alumnat es convertisca en autor i creador de materials que permeten fixar en l’imaginari la personalitat de l’escriptora, el seu estil, temàtica i vinculació amb el context.

A l’activitat dins de l’aula, s’afegeixen els itineraris que converteixen espais exteriors en escenaris d'aprenentatge múltiple. Les rutes literàries suposen aquest recurs didàctic. Amb l’itinerari La casa de la mar, coneixerem el nucli antic d’Altea i podrem imaginar en el mateix lloc on passaren els fets dels relats. El passeig Mar i cel ens conduirà a uns altres records d’infantesa per espais naturals.

A la Casa Gadea s’uneixen passat, amb l’herència de la principal figura literària femenina valenciana del segle XX; present, amb l’activitat formativa diària conscient de la necessitat d’un aprenentatge actual; i futur, amb la projecció que els xiquets i adolescents receptors d’aquest aprenentatge faran al llarg del temps quan algun dia «sentiran també créixer els seus petits cors.»

Per si un dia ens trobem

i he de contar-te,

que tinc un camp de blat

ple de roselles [...]

Esperem trobar-nos i contar-nos ben aviat.

NOTÍCIES

carmelina_portada