PROVA CANGUR

16 de octubre de 2014

La prova Cangur és una prova de destresa matemàtica, convocada per la Societat Catalana de Matemàtiques, i organitzada per  les respectives comissions balear, valenciana i catalana. És una activitat que es marca com a objectiu estimular i motivar l’aprenentatge de les matemàtiques a través dels problemes. Consisteix en una prova de 30 reptes matemàtics, de dificultat creixent i de resposta tancada, amb cinc opcions per a cada problema.

Els 10 primers valen 3 punts, els 10 següents 4 punts i els 10 últims 5 punts. Els alumnes comencen la prova amb 30 punts. Per cada resposta correcta, sumen el seu valor, i per cada resposta incorrecta resten una tercera part del seu valor. Les preguntes sense respondre no es tenen en compte. La màxima puntuació és, doncs, 150 punts.

La prova CANGUR s’adreça al següent alumnat:

Nivell 1: alumnes de 3r d’ESO.

Nivell 2: alumnes de 4t d’ESO.

Nivell 3: alumnes de 1r de Batxillerat o cicles formatius de grau mitjà.

Nivell 4: alumnes de 2n de Batxillerat o cicles formatius de grau superior

Podeu trobar models de les proves i tot tipus d’informació respecte a la prova Cangur al web www.cangur.org

Per últim dir-vos que la Prova Cangur és un activitat impulsada per l’Associació internacional Le Kangourou sans Frontières, de la qual és membre la Societat Catalana de Matemàtiques. A més, afegir que segons l’opinió dels organitzadors, les competències que es posen a prova en el Cangur són una combinació entre la lògica i les matemàtiques, no únicament el coneixement de fórmules. Per això l’aprofundiment d’alguns conceptes i tècniques matemàtiques és necessari  per enfrontar-se amb una major preparació i solidesa a la prova.