CODOCÈNCIA A L’AULA 🧩

🧩 CODOCÈNCIA
20 d'agost de 2025

“Un camí cap a l’educació col·laborativa”

La codocència és una estratègia potent per millorar l’aprenentatge i l’experiència educativa que es fonamenta en el treball col·laboratiu i planificat entre dos o més docents que treballen conjuntament amb un mateix grup-classe, amb l’objectiu de garantir una resposta inclusiva i l’èxit educatiu de tot l’alumnat.

TIPUS DE CODOCÈNCIA

👉📃 Segons David Duran i Felipe Rodríguez 👈📃

UN DOCENT IMPARTEIX I L’ALTRE OBSERVADOCÈNCIA COMPARTIDA EN EQUIPDOCÈNCIA COMPARTIDA EN PARAL·LEL
DOCÈNCIA COMPARTIDA PER ESTACIONSDOCÈNCIA COMPARTIDA ALTERNATIVA  UN DOCENT IMPARTEIX I L’ALTRE RECOLZA

MECANISME COORDINACIÓ

DOCÈNCIA COMPARTIDA i SUPORTS ESPECIALITZATS

Per garantir l’èxit d’aquesta estratègia educativa, es fonamental comptar amb mecanismes que faciliten la coordinació entre el professorat i que fomenten el treball col·laboratiu.

👇 EXEMPLE 👇

REUNIONS DE COORDINACIÓ

Així mateix també és fonamental la organització de reunions periòdiques de seguiment, coordinació i reorganització dels recursos personals.

👇 EXEMPLE 👇

AUTOFORMACIÓ INICIALSessió d’autoformació a l’inici de curs amb el professorat nouvingut.
REUNIÓ EQUIP DOCENT INICI DE CURSReunió a principi de curs per determinar la tipologia de codocència a aplicar en les diferents sessions en els quals intervenen dos mestres amb les plantilles per a tal efecte.
REUNIÓ SETMANALReunió setmanal dins de l’horari per a fer seguiment i coordinar la docència compartida i els suports inclusius.
REUNIÓ MENSUALUna reunió mensual de coordinació per fer un seguiment dels suports inclusius i docències compartides i redistribuir els recursos personals per donar resposta a les necessitats de l’alumnat que van sorgint.
RODA DE REUNIONS TRIMESTRALS AMB ORIENTACIÓ EDUCATIVAS’organitza una roda de reunions amb l’orientadora per cicles per a assessorar i fer seguiment de l’atenció inclusiva de l’alumnat amb necessitats, a banda de la reunió EOE de l’equip d’orientació setmanal.

💡 IDEES CLAU 💡

  • Per garantir l’èxit de l’actuació és necessari dur a terme actuacions formatives al voltant de la codocència, ja que no hem disposat d’eixos paradigmes al llarg de la nostra formació i experiència professional.
  • L’actuació ha d’estar arreplegada en el PEC i dins de les actuacions del PAM per garnatir la seua continuïtat.
  • És fonamental l‘organització dels horaris per garantir la coordinació entre el professorat i la distribució dels recursos per dur endavant de manera satisfactòria l’actuació.
  •  Aquesta actuació enriqueix tant l’alumnat com al professorat, l’ajuda mútua i el treball col·laboratiu es fonamental per al canvi en les escoles cap a la inclusió real de tot l’alumnat.

⚠️ Per a ➕ informació i recursos, consultar el bloc d’estratègies i metodologies actives de la pàgina de l’autoformació currículum LOMLOE del CEFIRE.

⚠️ Consulta també el Blog de Teresa Huguet 👉 DOCÈNCIA COMPARTIDA


Codocència: treballar en equip per transformar l’aula”

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies