FAQs
Respostes a les preguntes més freqüents.
Si formes part del projecte Biblioedu i abans treballaves amb PMB en el servidor local de la teua biblioteca, has de canviar la teua forma de treballar.
A partir d’ara, la teua biblioteca estarà disponible en línia i totes les accions es realitzaran en línia. El catàleg ha sigut migrat al núvol, per la qual cosa ja no necessites el servidor local que utilitzaves anteriorment.
Per evitar confusions, sol·licita la desinstal·lació del programa PMB del servidor local. Pots fer-ho mitjançant un tiquet a gvaSAI, perquè un tècnic acudisca al teu centre.
Atés que el servidor de la biblioteca ja no fa funcions de servidor, podeu utilitzar-lo com un ordinador de sobretaula normal, i fins i tot reubicar-lo segons les vostres necessitats.
Com a part de Biblioedu, pots gestionar la teua biblioteca des de qualsevol ordinador amb connexió a internet, siga en la sala de professorat, el departament o la biblioteca.
Per accedir a la biblioteca del teu centre, visita la pàgina web de Biblioedu. En la pàgina d’inici, selecciona la teua província i centre educatiu en els menús desplegables i fes clic en el botó «Anar al catàleg de la biblioteca…».
Seràs redirigit a la pàgina del catàleg on podràs consultar els llibres que teniu disponibles a la biblioteca.
Per administrar la biblioteca del teu centre, visita la pàgina web de Biblioedu. En la pàgina d’inici, selecciona la teua província i centre educatiu en els menús desplegables, i fes clic en el botó «Anar al catàleg de la biblioteca…».
Seràs redirigit a la pàgina del catàleg, on hauràs d’iniciar sessió amb les teues credencials de bibliotecari. Per a això, prem el botó «Administrar» en la cantonada superior dreta de la pàgina web.
L’usuari és «bib» i la contrasenya s’ha de sol·licitar a la direcció del centre. Va ser enviada a través d’un tiquet del SAI el dia que el centre va ser donat d’alta en Biblioedu.
Si tens algun problema amb l’aplicació Biblioedu, pots obrir un tiquet en gvaSAI a través de la categoria '''Serveis Educatius > Nou tiquet sobre altres serveis o aplicacions educatives > Petició i/o Incidència > Biblioedu''.
Pots unir-te al fòrum oficial de Biblioedu, un punt de trobada per a responsables de biblioteques com tu.
Cal seguir aquests passos per unir-te:
- Accedir a la web i iniciar sessió amb la teua Identitat Digital.
- Entrar en MS Teams
- Polsar en «Equips»
- Seleccionar «Unir-se a un equip o crear-ne un»
- Introduir el codi: s7y4imh
La contrasenya inicial va ser enviada a través d’un tiquet del SAI el dia que el centre va ser donat d’alta en Biblioedu, per la qual cosa has de demanar-la a la direcció del centre. Per canviar la contrasenya, pots fer-ho prement la imatge de la roda dentada i introduint la nova contrasenya.
En cas que hi haja diverses persones involucrades en la gestió de la biblioteca del centre, heu de compartir l’usuari i la contrasenya, ja que l’usuari «bib» és únic per a cada centre.
Per sincronitzar usuaris, cal fer-ho des de la pestanya "Circulació > Importació d’usuaris d’Actiu Directori". Aquesta acció ha de ser realitzada per les persones encarregades de la biblioteca a cada inici de curs i sempre que hi haja un nou usuari.
Per comprovar si existeixen usuaris duplicats, cal seguir aquests passos:
- Anar a la pestanya «Informes»
- Seleccionar «Usuaris»
- Fer clic en «Usuaris duplicats»
El resultat esperat ha de ser «No hi ha usuaris duplicats»
Si trobes usuaris duplicats, procedeix de la següent manera:
- Accedir al perfil de l’usuari incorrecte (aquell el qual identificador no coincidisca amb el NIA o DNI, o que tinga dades incompletes, com la falta de correu electrònic).
- Si l’usuari no té préstecs actius, cal eliminar-lo directament.
- Si l’usuari té préstecs actius, primer cal cancel·lar el préstec, eliminar l’usuari duplicat incorrecte i reassignar-li el préstec a l’usuari correcte.
- Repetir aquests passos per a tots els casos d’usuaris duplicats. Una vegada eliminats, tornar a comprovar que no queden duplicats.
Per a la formació, pots accedir a l’oferta formativa del CEFIRE corresponent al teu centre educatiu.
A més, tens disponible el curs d’autoformació bàsica sobre PMB oferit pel servei de Formació del professorat. Aquest curs proporciona nocions bàsiques sobre el programa i pot ajudar-te a familiaritzar-te amb el seu entorn de treball i gestió. Pots trobar més detalls sobre aquest curs ací: Programa de gestió de biblioteques escolars (aquest curs està pendent d’actualització).
Una vegada sol·licitada la incorporació al projecte Biblioedu, requerirem que s’envie una còpia de seguretat de la base de dades actual del PMB local.
Com fer-ho?
- Accedeix a PMB del servidor local de la biblioteca escolar com a usuari admin (l’usuari que habitualment s’utilitza per a la gestió de la biblioteca)
- Anar a la secció “Administració” > “Còpia de seguretat” > “Còpia de seguretat”
- Prem el botó “Còpia de seguretat (LliureX)”. Això descarregarà un arxiu amb la còpia de seguretat i, automàticament, apareixerà un enllaç per a descarregar l’arxiu.
Nota: Si la versió de LliureX és molt antiga (anterior a la versió 19.07), la còpia es pot generar en format .sav en lloc de .sql. En aquest cas, és necessari actualitzar la versió de LliureX abans de generar la còpia.
- Guardar l’arxiu amb extensió .sql en el disc dur. Amb el botó dret del ratolí, generar un arxiu comprimit en format zip
- Enviar l’arxiu .zip a l’adreça de correu electrònic següent: sice.webs.notificaciones@gva.es, indicant en l’assumpte el codi i el nom del centre
Nota important!: Una vegada enviada la còpia de seguretat, no s’ha de realitzar cap tasca en PMB local fins que s’avise en el tiquet que la migració està realitzada, i ja podreu començar a realitzar les tasques en Biblioedu.