Centres educatius, més segurs que mai

En aquest document tens la informació sobre les mesures de seguretat, protecció i higiene establides als centres educatius. És important que totes i tots les coneixem.

Ací tens un resum d’algunes qüestions:

icona_escola
Si les circumstàncies del recinte ho requereixen es fan escalonades per a evitar aglomeracions. Arribats a la porta del recinte, els i les alumnes accedeixen de forma autònoma.
icona_mascareta
És obligatòria per al professorat, personal del centre i per a l’alumnat a partir de primer de Primària als espais comuns i a les aules.
icona_aula
En Infantil i Primària l’alumnat està en grups de convivència estables.

En la resta d’etapes educatives l’alumnat està separat a l’aula a 1,2 metres de distància entre companys.
icona_pati
Els grups d’alumnes tenen horaris escalonats i no coincideixen tots al pati. Es respecta la distància de seguretat a l'eixida i retorn a l'aula. L’alumnat està distribuït per sectors amb senyalització.
Cada centre educatiu s’ha organitzat per a fer torns de menjador escolar. Per això hem ampliat el nombre de monitores i monitors de menjador.

L’alumnat que dina a l’espai del menjador escolar té circuits d’entrada i eixida senyalats.

Abans i després de dinar l’alumnat es llava les mans amb aigua i sabó.

No es comparteixen ni els aliments, ni les begudes, ni els utensilis.

Es manté la distància de seguretat d’1,5 metres entre alumnes.

En el cas dels grups de convivència estable, no cal mantindre la distància de seguretat entre l’alumnat del mateix grup, però sí entre grups de convivència estable.
icona_bus
L’alumnat es desinfectarà les mans amb hidrogel que té a la seua disposició abans de pujar i de baixar del vehicle.

És obligatori l’ús de mascareta per a l’alumnat a partir de 6 anys.

Cada alumne que l’use té un seient assignat per a tot el curs.
icona_escola copia
És una zona habilitada d'ús individual, per a possibilitar l'aïllament de qualsevol persona del centre que inicie símptomes compatibles amb COVID-19.

Des del centre de salut de referència s'establirà un protocol d'actuació de prevenció i control en cas de brot.