JOC D’INICI DE CURS

Cada anys, uns dies abans que els i les alumnes entren de nou a l’escola, els i les mestres també vivim el nostre primer dia de curs amb una miqueta de nerviosisme i il·lusió. Ens retrobem els que ja portem temps a l’escola i rebem al professorat de nova incorporació. Per això, i abans de començar el claustre informatiu, sempre juguem per trencar el gel.

Aquest any, es tractava d’una espècie d’escape room amb una clara relació amb el tema transversal escollit per a aquest curs, La nostra comunitat. El primer que vam fer fou obrir una carta que havíem rebut des de la Conselleria en la que ens informaven que al nostre pati, anaven a realitzar-se unes excavacions arqueològiques per tal de descobrir si la famosa alquería musulmana que va conquerir Jaume I i va entregar a la família Aguiló, es trobava baix de l’escola. Açò, suposaria un vertader mal de cap, per això, ens dèien que si abans que finalitzara el matí, trobàvem una pista de que l’aqueria no es trobava baix del centre, les obres no es realitzarien.

Sense més dilació, tots i totes vam començar a buscar pistes pel centre i a realitzar proves que ens guiaven a trobar alguna senyal. Entre els enigmes, preguntes i proves que van fer trobàrem, ordenar quadres de pintors valencians en ordre cronològic, descobrir quí era el cantant valencià que escoltaven, encertar els autors que havien escrit ixes obres, desxifrar un missatge en morse….ho vam passar molt molt bé i finalment vam trobar l’esquelet del propietari musulmà d’aquella alqueria, que ens informava que per sort, no hi havia cap resta arqueològica baix del nostre centre.