Sisè de Primària

• Procés de transició

L’alumnat de sisé visita l’IES Andreu Alfaro

Dimarts 23 d’abril, l’alumnat de sisé de primària va visitar l’institut al que anirà el proper curs.

La visita va ser guiada per Puri, la directora del centre, la qual va fer-nos una xicoteta xerrada i resoldre els dubtes que anaven sorgint abans de començar el recorregut per les instal·lacions.

Al llarg de la visita vam poder veure les diferents zones en que es divideix l’IES. També vam poder entrar en alguna classe, com en la de dibuix tècnic i tecnologia, on el professorat i l’alumnat va ser molt amable en nosaltres. Passarem per la porta de la cafeteria, on feia una molt bona oloreta i també ens varem endinsar en una classe d’EF i vam passar pel trinquet.

Finalment, eixirem al pati on varem coincidir en companyes i companys de l’any passat. Va ser una alegria veure’ls i ens va donar moltes ganes de tornar.

• Dia de l’aigua

L’alumnat de sisé pren iniciatives a favor de la cura del medi ambient

Aquest 22 de març, dia de l’aigua, l’alumnat de sisè ha eixit al carrer per conscienciar els ciutadans de Paiporta sobre la problemàtica actual de l’aigua, explicant els beneficis que ens aporta en la vida diària i exponent diferents propostes per contribuir a fer un ús responsable de la mateixa. Aquesta proposta, impulsada per l’àrea de coneixement del medi i llengua, ha emplenat la plaça major de fullets informatius, escolta, consciència i moltes ganes de convertir el món on vivim en un lloc millor.

• Fent ciència

Experimenta amb la matèria

Avuí hem començat a experimentar en algunes propietats de la matèria. En especial, hem estudiat l’aigua i algunes de les seues propietats. El globus que veieu al vídeo conté aigua. Anem a acostar una font de calor al mateix. Què passarà…?

• Oceanogràfic

Des de dins i fora de l’oceà

Avuí l’alumnat de tercer cicle han fet una visita a l’Oceanogràfic.

Al llarg del matí han pogut gaudir dels diferents espais que ofereix i han vist una gran quantitat d’animals aquàtics.

També, han pogut visitar l’interior del recinte, on els han explicat les diferents zones i màquines que tenen i el treball que s’hi fa des de dins per al manteniment i cura dels animals.

Veure les instal·lacions i els animals des d’altra perspectiva, ha sigut una gran experiència.

• Arrelant la Calderona

Un arbre, una vida

Avuí hem pogut gaudir d’una jornada meravellosament natural.

Després d’esmorzar i d’explorar l’àrea recreativa, hem ajudat la Brigada de reforestació de la Calderona a plantar xicotetes plantes que esperem que siguen, en un futur, refugi, aliment i suport de vida d’altres espècies.

Hem après diferents noms de plantes autòctones de la zona, curiositats sobre els possibles animals que ens podíem trobar i l’ús de les ferramentes que necessitavem per portar a terme la nostra missió.

Hem treballat de manera cooperativa, posant consciència en la importància de cuidar la natura i els elements que ens envolten i s’ho hem passat molt bé.

Una gran experiència.