2 anys

• 20/04/2024

FAMÍLIES + ESCOLA = EDUCACIÓ DE QUALITAT

Fa temps que volíem haver penjat esta entrada sobre els TALLERS de FAMÍLIES. Perquè pensem que recordar i rememorar els dies especials  que tenen lloc dins de l’aula és una cosa imprescindible i més si són amb convidats tan especials com vosaltres.

Perquè, com diu el dit, una imatge val més que mil paraules i a través d’esta publicació queda demostrat que el procés educatiu dels vostres xiquets/es no seria tan enriquidor, especial i significatiu. Perquè, sense vosaltres, l’escola no seria escola.

A continuació vos mostrarem un breu recorregut dels diferents tallers que s’han dut a terme i, a mesura que es vagen duent a terme més, els anirem afegint. Esperem vos agrade!

Durant el mes de gener, vam tindre el plaer de rebre la visita de les famílies de Melina, Rayan i Javier. Aquest va ser el nostre primer taller i els/les pirates no sabien molt bé de què tractava tot aquest tema (encara que li ho vam intentar explicar). I van arribar les famílies, els/les infants les van saludar (alguns/es més disposats i d’altres més tímids)  i, a partir d’ací, tot va fluir; creant-se un ambient molt bonit i càlid.

El taller va consistir en l’el·laboració d’un collar de macarrons. Primer les famílies van explicar què i com anàvem a fer i ens vam posar mans a l’obra. Els/les peques van crear i pintar un collar d’allò més bonic i colorit! Una vegada vam finalitzar el taller, vam acabar tots/es junts/es al pati gran per a gaudir i compartir d’un ratet de joc lliure.

Va ser un gran dia i  les criatures estaven realment emocionades! Les pobres van estar dies preguntant quan tornàveu.

El segon taller va anar de la mà de les famílies de Julia, Mia, Rafa i Matíes i va consistir en l¡’el·laboració d’un caragol de plastilina. De la mateixa manera que al taller anterior, vam dedicar un temps a les salutacions, un altre a les explicacions pertinents i… A la marxa! Poquet a poquet, i passet a passet, cada infant va aconseguir crear un caragol ben xuli.

Seguidament, tornarem a anar al pati per a gaudir del temps sobrant junts/es. Tans els/les peques com els majors també ho vam passar d’allò més bé!

Al mes de març vam realitzar el següent taller, el qual va ser organitzar i realitzat per les famílies d’Edu, Ferran, Alejandro i Hugo. En aquesta ocasió, el taller va anar dirigit a activitats relacionades amb la situació d’aprenentatge que estavem duent a terme en eixe moment: el monstre de colors. Primer vam jugar a classificar tires de llana i pompons en els pots de colors corresponents (tal i com es narra al conte). A continuació, les famílies van mostrar un cub de les emocions a partir de qual van jugar a imitar l’emoció que sortia i els/les van proposar fer  els seu propi dau per a jugar en casa. Sens dubte tots/es a van mostrar molt motivats/es de manera que de seguida van seure per poder posar-se a “treballar”. L’activitat va ser fantàstica i els/les peques estàven encantadísims/es amb els seus cubs!

Finalment, esta setmana hem tingut la sort de comptar amb les famílies d’Elsa, Khiara i Olivia. Estes  organitzar una gymkana pirata (atenent a que som la classe dels/les pirates), la qual vam començar amb una cançó molt bonica i original que Joel va composar especialmente per a la nostra classe i que tots vam cantar i ballar seguint la coreografia que les famílies van muntar. Espectacular!

En aquest cas, i tenint en compte que el nostre alumnat és molt menut, la proposta va anar de categoria. Les criatures van gaudir molt de les tres activitats plantejades, les quals van fer en xicotet grup per rotació. Va ser genial! També, i com de costum, vam acabar el moment jugant tots/es junts/es al pati gran. En definitiva, una vegada més vam tindre el plaer de viure un moment compartit molt especial.

I parlant de moments especials, no podem acabar l’entrada sense mostrar-vos el moment tan bonic que vam viure tots/es junts/es: l’aniversari de Silvia! Al ritme de la guitarra de Joel, vam cantar-li la cançó de l’aniversari i Olivia li va donar un regalet molt especial. Va ser un gran moment!

Amb tot això, donem per finalitzat aquest xicotet recorregut però no volem acomiadar-nos sense donar-vos novament les GRÀCIES. Sentir l’alegria dels nostres menuts/es i veure les seues caretes d’emoció i il·lusió gràcies a vosaltres no té preu. No oblideu que totes i cadascuna de vosaltres sou meravelloses!

P.D.: Estem desitjant que arribe el següent taller per a continuar gaudint de la vostra companyia!

• 8/03/2024

Després de mesos d’escola, els/les nostres pirates ja estàven més que preparats per a realitzar una eixida fora de l’escola. Esta va ser a la Biblioteca Municipal de Paiporta, a on vam disfrutar moltíssim de la mà d’un magnífic contacontes.

Així mateix, no només vam gaudir dins de la biblioteca sinó que també ho vam fer durant el passeig. Va ser genial poder compartir esta primera experiència fora de l’escola junts/es. I ells/es van demostrar ser tot uns campions/es.

Per molts més moments tan especials com junts/es, pirates!